Kawasaki má úspěch s neo retro modely svých moderních strojů. A proč si hrát na neo retro, když má v nabídce W800? Ta už vypadala že se nám z trhu ztratí a ouha - je tomu naopak. Nejen že tady máme novou W800, ale hovoří se dokonce že přijde W1000.

Možná by se zdálo že doba café racerů je pryč a v plném proudu je doba scramblerová. Kawasaki to možná neví, nebo po W800 je stále poptávka. Už už to vypadalo že se nám nevrátí díky neplnění emisních limitů, ale nostalgie a poptávka byla natolik vysoká, že se Kawasaki vyplatilo investovat a doplnit W800 technologiemi splňujícími Euro 4.

 

 

Předobrazem W800 byla W1 z šedesátých let, která se inspirovala u Britské motocyklové produkce. Výroba W1 byla ukončena v polovině sedmdesátých let, aby se vrátila jako W650 (1999-2007) a později jako W800 (2011-2016). Jak je vidno, Kawa si dělá mezi modely vždy pár let přestávku a u inovované W800 to nebylo jinak. Dvouválcový řadový motor o objemu 773 ccm má klasickou 360ti stupňovou kliku, rozvody poháněné královským hřídelem a plnění paliva skrze elektronické vstřikování. Vzduch je do motoru proháněn skrze dvě 34 mm široké klapky.

Aby motor měl alespoň trochu moderní nádech, W800 má asistovanou/kluznou spojku, jako mají některé sportovní modely. Což znamená, že zmáčknutí spojkové páčky je mnohem snadnější, než mají modely z šedesátých let. Převodovka je pětistupňová.

 

Motor je dle Kawasaki z 90% zcela nový. Maximální výkon je 47 koní. Je umístěn do kolébkového rámu, který stojí na podvozku tvořící 41 mm přední tlumiče s prachovkami a zadní dvojité piggy-back tlumiče, dodávající stroji klasický vzhled. Přední tlumiče jsou nenastavitelné, ty zadní mají možnost předpětí pružiny. Aby stroj brzdil lépe než na klasických bubnových brzdách, je vpředu umístěn 320 mm kotouč bržený dvoupískovým axiálním třmenem. Zadní kolo je bržděno 270 mm kotoučem s jednopístkovým třmenem. Brzdám asistuje povinné ABS.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Obě kola mají velikost 18", jsou samozřejmě vyplétaná drátovým výpletem. Trochu moderny nám zavítalo do osvětlení, které je kompletně LED a do klasicky kulatých budíků, které mají uvnitř LCD multifunkční segment. Kawasaki si trochu protiřečí v popisu ergonomie. Na jedné straně tvrdí že posaz je relaxačkě vzpřímený, na druhé straně říká, že ve sportovním nádechem. Sportovní kapotáž a zalomená řídítka hovoří spíše o sportovním posazu.