Že indická TVS vyrábí pro BMW motocykly není žádná novinka. Doposud se jejich spolupráce vyvíjela na úrovni malých jednoválců a vyústila v řadu G310.

V této řadě najdeme naháče, G 310 R a cestovní enduro G 310 GS. V celkových prodejích zaujímá řada G 310 u BMW nemalých 20% motocyklů. Vzhledem k nízkým výrobním nákladům a prodejním cenám je indická produkce pro BMW zlatým dolem a dokud zlatá žíla nese, je třeba těžit.

tst20202

Vývoj motoru začal na počátku minulého roku a TVS hlásí, že má hotovo. A není to pouze o motoru. Na jeho základě by měla vzniknout celá řada, která by se umístila mezi stávající 300 a 800-ccm produkci. Mezi těmito motocykly je ohromný prostor pro novou modelovou nabídku, která by mohla být od 400 do 650 kubíků. TVS oznámila, že od BMW již obdržela technické podmínky pro šasi, do kterého bude motor vložen a že nový motocykl uvidí světlo světa v roce 2021. Tudíž je již známa podoba rámu a design, pro které se již vyrábí technologie.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Co je zřejmé již od května loňského roku, že by se mělo jednat o dvouválcový motor. Takovýto motor má ve vývoji každý indický výrobce. Bajaj ho vyvíjí pro KTM (o objemu cca 500 ccm), který by se měl objevit ve středně velikém adventure modelu. Mahindra si ho nechává vyvíjet v Itálii jakožto update svého motoru motocyklu Mojo, který najdeme v nové Jawě 300. A Royal Enfield si ho vyvíjí ve svém anglickém technologickém centru. A protože BMW označuje dvouválcové motory písmenem F, mohli bysme se dočkat motocyklů F 500 R a F 500 GS. A případně i F 500 RR, jakožto středně velikého supersportu.