Model Monster je již od roku 1993 absolutní hit tohoto italského výrobce. Proto Ducati kuje své želízko v pravidelných intervalech a zásobuje své věrné zákazníky neustálými inovacemi a občas zcela novým modelem.

Nový Monster 950 je nástupcem modelu Monster 821. Je postaven na základě motoru Testastretta 11° o objemu 937 kubíků. Ten je osazen také v Ducati Supersport (110 koní) a Multistrada 950 (113 koní). Nový Monster má motor naladěn na 111 koní (82kW). Výkonu sekunduje  příkladně vyhlazená křivka kroutícího momentu, která vrcholí 93 Nm při 6500 otáčkách. Držitele řidičského oprávnění skupiny A2 bude zajímat, že Ducati tento stroj prodává i ve variantě s 35 kW.

Nový Monster 950 je podle Ducati nejlehčím Monsterem v historii. Motor je použit jako nosný prvek a proto motocykl ztrácí svůj ikonický příhradový rám. Lehkým hliníkovým rámem pod benzínovou nádrží společně s lehkým plastovým podsedlovým rámem a dalšími kroky ke snížení hmotnosti se ale podařilo dosáhnout hmotnosti bez paliva 166 kilogramů, což je o více než 4 kilogramy méně, než měl předchozí Monster 821. Nízká hmotnost bude také důležitým aspektem pro ženy, kterým se bude líbit možnost snížení standardní sedačky z 820 na 800 milimetrů. Dalších 25 milimetrů může Ducati zařídit pomocí snižovacího kitu podvozku a tak je možné se dostat na výšku sedačky až 775 milimetrů.

Dva válce, čtyři ventily, šest rychlostí, asistovaná spojka s antihop funkcí a quickshifter jsou standardní výbavou. Servomotorem asistovaná spojka klade o 20% nižší odpor při jejím zmáčknutí, což uleví vaší levé ruce. Před řidičem je osazen 4,3" barevný displej, na cestu mu svítí dnes již obligátní LED světla, které mají vkusný LED rámeček denního svícení. LED jsou také blinkry, které se při blikání animují. Monster je vybaven třemi jízdními režimy motoru (Sport, Touring, Urban), kontrolou trakce s osmi úrovněmi nastavení, přičemž tři z nich jsou napárovány na jízdní režim motoru.

Náklonové ABS má také tři režimy a moderuje brzdnou sílu dle náklonu stroje. Moderuje také kontrolu zdvihání zadního kola při intenzivním brždění. Řídící jednotka také kontroluje zdvih předního kola při agresivním rozjezdu a asistent rozjezdu se vám bude hodit pro rychlý odjezd z křižovatek.

Jako volitelné příslušenství si můžete přikoupit Ducati Multimedia System, který umožní připojit váš mobilní telefon a sdílet s Monstrem skrze aplikaci mutimediální funkce a navigační údaje. Stejně jako Ducati volitelně dodává vyhřívané gripy. A nebo můžete zvolit model Monster+, který je nad rámec standardní výbavy vybaven drobným větrným štítkem nad předním světlem a krovkou sedla spolujezdce.

Přední tlumiče zastupují 43 milimetrové vidle bez možnosti nastavení a zadní monoshock s progresivním přepákováním, který disponuje možností nastavit jeho předpětí. 17-palcová kola jsou z výroby obuta do pneumatik Pirelli Diablo Rosso III. Přední je bržděno dvojicí třmenů Brembo M4.32 a dvojicí plovoucích kotoučů o průměru 320 milimetrů. Pod páčkou přední brzdy je radiální brzdová pumpa Brembo. Tlumiče mají zdvih odpružení 130 milimetrů pro přední a 140 milimetrů pro zadní kolo. Zadní kolo je bržděno dvoupístkovým brzdovým třmenem Brmebo skrze 245-milimetrový kotouč.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Monster si budete moci vybrat ve třech barevných variantách. K nim bude možné objednat dlaší 4 verze polepů, či plastových krytů, kterými si stroj můžete naladit podle vaší nálady. Naladit si ho můžete také pomocí příplatkového laděného výfuku Termignoni. Monster má rozšířené servisní intervaly. Interval výměny oleje je 15 tisíc kilometrů a desmo dervis (rozvodů a ventilových vůlí) je předepsaný každých 30 tisíc kilometrů.