Honda vylepšila své dva modely o inovovaný motor. Zvyšuje se zdvihový objem, výkon, točivý moment a mnoho dalšího.

Kapalinou chlazený jednoválec získává 14% kubického objemu (z 250 na 286 ccm) díky prodloužení zdvihu, který se zvyšuje z 55 mm na 63 mm. Výkon motoru nyní dosahuje 20 kW (27,3 koní) při 8500 otáčkách za minutu s točivým momentem okolo 26,6 Nm při 6500 otáčkách za minutu. Což je o 2,5 koně více než měly předchozí dvěstěpadesátky.

Došlo ke zkrácení převodových poměrů mezi 1. a 5. převodem, zatímco šestý je delší z důvodu zajištění většího pohodlí na dálnici. Asistovaná spojka snižuje námahu na spojkové páčce o 20% a antihop funkce zabraňuje zablokování zadního kola v případě rychlého podřazování. Tyto opatření jsou nezbytné pro zajištění bezpečnosti a udržení kontroly nad motocyklem. 

Motocykl dosahuje rychlosti až 132 km/h.

Motocykl byl přizpůsoben středně nízkým otáčkám. Hodí se do města či do terénu k čemuž přispívá předělaný vzduchový filtr, lehčí výfuk o 660 g, předělaný katalyzátor a načasování vstřikování. Účinnosti spalování napomáhá standardně montovaná iridová zapalovací svíčka v kombinaci s přesným dávkováním paliva vstřikovacím systémem PGM-FI. Díky těmto inovacím splňuje motocykl veškeré požadavky pro emisní normu Euro 5.

Píst je vyroben z hliníku s molybdenový, povlakem povlakem, pro snížení jeho tření ve válci. Olejové čerpadlo má nyní vnitřní odvětrávací strukturu, která zabraňuje provzdušňování natlakového oleje.

Hlavní čep používá lisované kovové poloviční ložisko, zatímco ložiska klikové hřídele používají litinová pouzdra. Motocykl je vybaven chladičem o chladícím výkonu 12,7 kW, který je namontován na levé straně motocyklu a je chráněn polypropylenovou mřížkou z důvodu ochrany proti kamenům a nečistotám.

Model CRF300L má hmotnost 142 kg s plnou nádrží, což je o 4 kg méně než u předchozího modelu CRF250L. Byla optimalizována rovnováha mezi pružností a tuhostí zvýšením boční tuhosti rámu o 25%. Byly sníženy některé základní hodnoty: šířka hlavního rámového nosníku o 30 mm, průměr spodního rámu byl snížen z 28,6 mm na 25,4 mm. Spolu s tím je kyvná vidlice o 550 gramů lehčí, přičemž její boční tuhost byla zvýšena o 23%. Spodní část přední vidlice již není vyrobena z oceli, ale z hliníku, díky němuž váží motocykl o 730 g méně. Všechny tyto úpravy vedly ke kumulovanému snížení hmotnosti stroje o 4 kilogramy.

Přední vidle Showa o průměru 43 mm má nyní 260 mm zdvih ve srovnání s předchozími 250 mm. Zdvih zadního odpružení Pro-link se zvýšil o 20 mm na celkových 260 mm. Světlá výška se zvýšila z 255 na 285 mm. Přední brzda je vybavena kotoučem o průměru 256 mm s dvoupístkovým třmenem, zatímco zadní brzda je vybavena kotoučem o průměru 220 mm, který je vybaven jednopístkovým třmenem. Brzdový systém ABS je ve standartu.

Motocykl má nádrž o objemu 7,8 litru (o 200 mililitrů méně než předchozí 250L). Aby bylo dosaženo dokonalého "trojúhelníku" a přirozeného držení těla, je sedlo o 5 mm vyšší s celkovou výškou 880 mm. Podlahová plocha bočního stojanu byla zvýšena o 10% pro bezpečné opření stroje i na měkkém povrchu.

CRF300 Rally má mnoho prvků, které pochází z Rally CRF450. Patří mezi ně například "zavěšená" kapotáž či horní a spodní kapotáž chránící nohy jezdce před vnějšími vlivy. Dále odlehčený držák SPZ váží o 300 gramů méně.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nádrž pojme o 2,7 litru více než předchozí model, čili 12,8 litru. Řidítka byla mírně posunuta dozadu, zatímco stupačky byly upraveny tak, aby se na nich dalo bezproblémově stát i v terénní obuvi. Přední světla i ukazatele směru jsou vybaveny LED osvětlením.