Nikoho dnes nepřekvapí, že na dálném východě je všechno možné. Přesto jsem dnes zůstal stát v němém úžasu, že někdo okopíruje celý motocykl, dokonce i se specifickým motorem. Předlohou se stala Moto Guzzi V85TT

Changjiang V 750 Defender by měl dokonce splňovat Euro5 a měl by být připraven pro export do Evropy. Jak by se k tomu postavila Moto Guzzi je již předem zřejmé.

Nový čínský klon debutoval na čínském motocyklovém veletrhu CIMA. Jeho tvůrce, firma Changjiang, má dlouhou historii coby výrobce sajdkár. A tak nepřekvapí, že i Challenger je sajdkárou osazen. Changjiang donedávna používal kopie boxerových motorů, ne náhodou nepodobných motorům, které se osazují do motocyklů Dněpr nebo Ural. Od roku 2024 chce však nabídnout i kopii Moto Guzzi se vzduchem chlazeným V-twinem, kteréž originály  ve své evropské domovině splňují Euro5.

Motor s označením FiTech má objem válců 744 ccm. Poskytuje nejvyšší výkon 38 kW při 6300 otáčkách a točivý moment 60 Nm při 4900 otáčkách. Což je znatelně méně, než má originál Moto Guzzi. Plněn je elektronickou škrtící klapkou a vstřikováním a stejně jako předloha, má OHV rozvod s dvouventilovou technikou. Dá se předpokládat, že v něm nenalezneme titanové ventily, jako originál u Moto Guzzi. Motor je až na některé detaily (nižší hlava i válec, jiné dělící roviny karterů) velmi podobný motoru Moto Guzzi Small Block.

Similarity lze nalézt i veskrze na zbytku stroje. Zadní kolo je poháněno taktéž kardanem, jehož kyvná vidlice je téměř dokonalou kopí předlohy Moto Guzzi. Proto, že stroj je koncipován jako sparing partner připojené sajdkáry, dá se očekávat že po jejím odpojení nebude mít motocykl kdoví jak úžasné jízdní vlastnosti. Podvozek tvoří přední teleskopické tlumiče Kayaba a zadní monoshock stejné značky. Přední kolo je bržděno dvojicí radiálně umístěných třmenů J.Juan.

Všechna tři kola jsou bezdušová a má je v područí tříkanálový systém ABS. Nelze přehlédnout, že Defender čerpá i z estetické stránky Moto Guzzi V85TT. Vedle terénní verze přišel výrobce i se silničně orientovaným modelem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Je potřeba říci, že Changjiang již má v Evropě své zastoupení a distributory. A je možné, že se Defender objeví i na Starém kontinentě. A je zřejmé, že Piaggio Group může proti prodeji zasáhnout, což by ostatně nebylo poprvé. Před několika lety se číňané dokonce odvážili na italský veletrh EICMA přivézt kopie skůtrů Vespa a tak přímo na místě proti nim zasahovala italská Guarda Financia.