Vloni na veletrhu EICMA představila Moto Guzzi svůj prototyp tehdy bezejmenného adventure stroje. Nyní se dostává do finále a po roce ukáže široké veřejnosti prodejní verzi.

 

Moto Guzzi má s enduro stroji dlouhou tradici. Již ve čtyřicátých letech minulého století se účastnila motocyklových Šestidenní, stejně jako se například o padesát let později účastnila několikerých rally Paříž - Dakar. Nyní má již nová adventure Guzzi své jméno V85TT (V - architektura motoru, 85 - objem válců, TT - Tuti Tereni - všechny terény).

 

Již od prvního prototypu nás Guzzi zásobuje obrázky pestrobarevné varianty, která vycházela z historických válečných barev strojů, které se účastnily rally Paříž - Dakar. Prodejní verze budou mít usedlejší barevné pojetí, což ovšem nevylučuje možnost, že pestrobarevnou kombinaci nebude MG taktéž prodávat jako třeba limitovanou edici.

 

Stroj je postaven na zcela novém motoru produkujícím 80 koní a který chce továrna na březích jezera Como později instalovat do svých dalších modelů. Na vrvní pohled by se mohlo zdát, že se jedná o onen starý dobrý vzduchem chlazený podélně uložený V-twin, realita je ovšem taková, že motor je zcela nový a nezůstal kámen na kameni.

 

Moto Guzzi byla nadšena loňským ohlasem návštěvníků veletrhu, kteří oceňovali zejména jednoduchost celého stroje. Vzduchem chlazený motor staví na osvědčených technologiích, jakkoliv se vývojáři nezdráhali použít nejnovější metody konstrukce, nebo použití lehkých materiálů jako je titan. Proto i takto silný motor s litrovým výkonem 100 koní a se vzduchovým chlazením nejen že splňuje emisní normu Euro4, ale dokonce i Euro5, která přijde v platnost až v roce 2021.

 

Nová V85TT si v genech nese typický vzhled enduro Guzzin, zejména tedy dvě kulatá světla, která měly jak modely Quota, tak obě verze již neprodávaného Stelvia. Guzzi bude prodávat několik verzí V85TT. Stejně jako Stelvio NTX nebo 750 NTX, i V85TT se bude prodávat ve verzi NTX. NTX verze byly vždy nejlépe vybavené modely, u kterých se předpokládalo, že se i nezřídka podívají do terénu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 

V85TT NTX je tedy doplněna držáky kufrů, sadou enduro kufrů, kryty rukou, padacími rámy, zrcátky na kloubu, LED přídavnými světly a kvalitnějším zadním odpružením z dílny firmy Öhlins.