Honda uveřejnila podrobnosti o inovované Africe Twin 1100, která se do rukou prvních zájemců dostane v roce 2020.

První Africa Twin 1000 se objevila na sklonku roku 2015. Pět let je tak akorát, aby přišel výraznější facelift. Hondě ani nic jiného nezbylo, protože se blíží účinnost emisní normy Euro 5 a tak bylo nutno hlouběji sáhnout i do motoru. Japonská továrna toho rovnou využila k drobné přestavbě motoru, který nyní má o 86 kubíků větší objem, díky zvýšenému zdvihu klikové hřídele. To se promítlo do vyššího výkonu, který je nyní na hodnotě 100 koní a do vyššího kroutícího momentu, který povyskočil na 105 Nm z původních 98 Nm.

A není to pouze o motoru. Nová Africa Twin má zcela nový rám, novou kyvnou vidlici a střídmější kapotáž, což se projevilo na snížení hmotnosti o 5 kilogramů. S plnou 18,8-litrovou nádrží nyní váží inovovaná Honda (základní model) 226 kilogramů. Pomohl tomu i podsedlový rám, který je nyní hliníkový a k hlavnímu rámu je nově šroubovaný.

Honda nechce být zcela holým strojem a tak v nové verzi rozmazluje jezdce celou plejádou elektronických asistentů. Vedle náklonového ABS disponuje sedmistupňovou kontrolou trakce, šest jízdních módů motoru, kontrolou zdvihání předního a zadního kola a tempomatem. Všechny tyto funkce jsou monitorovány skrze 6,5-palcový dotykový LCD, který je plně kompatibilní s Apple CarPlay.

Změna proběhla i v ergonomii. Sedačka je v oblasti třísel o 3,5 cm užší a jezdec tak při zastavení snadněji dosáhne na zem. Její standardní výška je 870 mm se dá snížit o 20 mm na 850 mm. Přepracovaná maska je štíhlejší, obsahuje LED světlomety a cestovnější model Adventure Sports má pod hlavními světly implementovány přídavné LED, které přisvětlují do zatáčky.

Honda Africa Twin Adventure Sports je tradičně vyvedena v barvě trikolóry se zlatými ráfky kol. Cestovněji pojatý stroj má především větší nádrž o objemu 24,8 litru, která zvyšuje dojezd stroje na téměř 500 kilometrů. Dále má rozměrnější podmotorový plech a zejména možnost elektronicky nastavitelného podvozku Showa EERA. Ten je postaven na technologii Showa Balance Free Fork a v semiaktivním režimu získává informace z inerciální řídící jednotky Bosch, podle kterých nastavuje pružící charakteristiky. Ty jsou celkem čtyři a jezdec si je může i uživatelsky uzamknou do režimů Soft, Mid, Hard a Off-road. Dále je možné si nadefinovat své vlastní pružící charakteristiky, které se dají uložit do dvou dalších uživatelských módů. Model Adventure Sports bude možné objednat jak s manuálně nastavitelným podvozkem, tak s elektronicky řízeným podvozkem Showa EERA. Větší nádrž, více paliva, komplexnější podvozek a rozměrnější kapotáž se promítla do vyšší hmotnosti, která je od základního modelu o 12 kilogramů vyšší - 238 kilogramů.

Kola v čistě endurových rozměrech 21 a 18" budou pro všechny modely 2020 bezdušová. Přední kolo je bržděno čtyřpístkovými radiálními třmeny Nissin skrze 310-milimetrové kotouče, zadní kolo brzdí plovoucí jednopístkový třmen. Brzdný účinek má pod palcem vypínatené ABS, kterému nechybí režim Off-Road.

Vedle vrcholného modelu Adventure Sports vyjede Honda i se skromněji vybavenou verzí, která bude vybavena jednodušším, avšak stále nastavitelným podvozkem. Pro lepší vlastnosti v terénu bude mít nižší plexi a také jednodušší kapotáž, kde pod hlavními světly nebudou náklonové LED. Základní model má také plošší sedačku, která lépe vyhoví při přenášení váhy v terénu. V prvním roce výroby by měl být k dispozici v červené a v černé-matové variantě.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nová Honda Africa Twin 1100 by měla přijít do prodeje v březnu 2020 a všechny varianty budou k dispozici s manuální i s DCT (automatickou) převodovkou.

Ceny jednotlivých modelů:

CRF1100 Africa Twin: 364 900 Kč

CRF1100 Africa Twin DCT: 389 900 Kč

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports: 399 900 Kč

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT: 424 900 Kč

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports + SHOWA EERA: 449 900 Kč

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT + SHOWA EERA: 474 900 Kč