Někteří se domnívají, že Harley Davidson nemá výkonu nazbyt a je třeba jeho motory poněkud pošťouchnout. K vyššímu výkonu je nejjednodušší cesta pomocí pořádné dávky paliva.

Není žádný problém motoru dopřát více paliva. Dáme větší vstřikovače, zvýšíme dobu po kterou mají být otevřené a motor prostě pořádně nakrmíme. Jenže... do toho nám hází vidle stechiometrický poměr, který říká, že pro ideální spalování je potřeba na každý kilogram paliva 14,7 kilogramů vzduchu. Tento ideální poměr 1:14,7 není úplné dogma, protože některé stroje používají o něco bohatší plnění, ale nakonec vždy platí zásada, že když tam chceme nastříkat více benzínu, musíme tam nafoukat více vzduchu.

Jenže ten je do motoru vháněn atmosférickým tlakem v okolí. Pokud ho tam chceme více, můžeme ho tam natlačit turbodmychadlem, nebo v poslední době častěji užívaným kompresorem. A to je podobný případ, který si jako průmyslový vzor patentuje Harley Davidson.

Kompresor by měl být umístěn nad převodovkou a měl by být poháněn řemenem od motoru. Způsob umístění a tovární stavba by tak mohly otevřít prostor ladičům motorů, protože systém se zdá být do značné míry samostatný a mohl by tedy být dodatečně montovatelný i na stávající stroje. Samozřejmě za předpokladu, že bude dostatečně menežován, protože celý systém plnění bude muset být řízen nějakou řídící jednotkou, která bude hlídat bohatost směsi skrze lambda sondy.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY