Royal Enfield Himalayan je model z roku 2016, přičemž na evropský trh se pak s několika vylepšením dostal začátkem roku 2018 a byl okolo něj docela rozruch.

Cena tohoto cestovního endura vyráběného v Indii přišla v té době zhruba na 120tis. Kč a to bylo, a stále je, oproti konkurenci této třídy cena téměř třetinová. 

Začátkem února jsme psali o představení nového Himalayanu pro rok 2021. Změna přišla nejen v barevných variantách, ale i u plexiskla, zadních nosičů a především navigací Tripper. V Číně se tak u tohoto úspěšného modelu inspirovali a vytvořili kopii s několika technologickými vylepšeními.

Originál Himalayan je poháněn jednoválcovým motorem o objemu 411 kubíků s výkonem až 18 kW (24,6 koní) při 6500 otáčkách za minutu s točivým momentem 32 Nm mezi 4000 až 4500 otáčkami za minutu. Na to konto přichází Hanway se svou kopií Himoše, který nabízí motor o objemu 249,2 ccm, produkujícím 26,5 koní při 9000 ot/min a 22 Nm pri 7500 ot/min.

Čínská G30 oproti indickému Himalayanovi jde oproti RE ještě o krok dál. Ve standardní výbavě zde najdeme bezdušové pneumatiky s drátěnými koly, obrácenými předními vidlemi, moderním TFT displayem, LED projektorovým světlometem s LED denním svícením. Vpředu najdeme kotouč o průměru 280 mm, vzadu pak kotouč o průměru 240mm včetně dvoukanálového ABS. Nádrž má obsah 19l (Himalayan 15l) a je obut vpředu na 19" a vzadu na 17" kolech, přičemž Himalayan má vpředu 21" kolo. 

Hanway G30 se bude prodávat ve dvou verzích a to ve verzi Standard a G30-X. Cena na čínském trhu se zatím pohybuje pod úrovní cen indického RE Himalayan. Že by se Hanway G30 dovážel i do Evropy? Nedáváme tomu téměř žádnou šanci.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY