Celá řada EVO po celou dobu své historie prochází řadou zásadních aktualizací motoru, rámu a odpružení a tak se nyní fabrika zaměřila na detaily. Nové modely dostaly nejen nový grafický styl, ale změny se dotkly i předního odpružení.
Ve Florencii svými jednostopými miláčky žijí a tak k malým aktualizacím v jednotlivých řadách dochází poměrně často. Ruku v ruce s tím jdou i soutěžní úspěchy, díky kterým nabírají nedocenitelné zkušenosti a údaje, které se nebojí dále zhodnotit. Pro tentokrát se pověnovali trialové řadě EVO jejíž portfolio je z celé nabídky fabriky tím nejobsáhlejším a nabízí modely pro jezdce snad všech kategorií.
Beta tedy na první pohled trochu zpřísnila a zmodernizovala grafickou stránku nového EVa. Barvy ladila do červené, černé a bílé tak, aby zdůraznila typické tvary stroje z této řady a přidala mu na agresivitě. Ke změně došlo u řídítek, která jsou nyní černá. Rám je lisován pomocí tlaku kapaliny a je lakován do výrazné Beta červené, stejně jako airbox. Designově rozhodně povedené.
EVO 300 2T
K modernizaci ale došlo i po technické stránce, přičemž zde se výrobce soustředil především na přední odpružení. Cílem byla co největší optimalizace mezi odpružením při plném stlačení a při plně vysunutém stavu vidlic. Vidlice jsou zde asymetrické a liší se nejen možností mechanického nastavení, ale i objemem olejové náplně. Levá strana má nyní nastavitelné předpětí pružiny. Naopak na pravé straně najdeme nastavení útlumu a odskoku. Díky těmto změnám a optimalizací objemu oleje bylo možné vylepšit progresivitu a přesnost tlumičů pro ještě lepší čitelnost chování podvozku.
Řada EVO tak bude obsahovat šest strojů různé motorizace a to:
- EVO 80 2T Junior / Senior
- ideální stroj pro nováčky a začátečníky
- EVO 125 2T
- ideální přechodový stroj pro pokročilého začátečníka se závodní ambicí
- dostatečný výkon se snoubí se zábavností a snadnou manipulací
- EVO 250 2T
- hbitý a snadno ovladatelný dvoutakt s poslušnějším chodem motoru
- ideální stroj pro amatéry hledající prvotřídní výkon s dobrou dávkovatelností
- EVO 300 2T
- vrcholový model řady EVO
- ideální stroj pro soutěžení i na profesionálních úrovních
- optimální velikost rámu a motoru pro překonání i těch nejnáročnějších překážek
- EVO 300 2T SS "Super Smooth"
- extrémně zábavný motocykl s mírnější dávkou výkonu při nízkých a středních otáčkách
- snadno použitelný stroj i pro méně zkušeného jezdce
- EVO 300 4T
- stroj přináší rovnováhu mezi výkonem a celkovou použitelností
- spousta točivého momentu a lineárním, extrémně progresivním dodáváním síly ideální pro amatérské jezdce
EVO 125 2T
Všechny stroje by měli být podle výrobce dostupné od září.