Na veletrhu EICMA 2019, kdy byla Husqvarna 901 Norden ukázána veřejnosti jako prototyp si připsal tento stroj takové hodnocení veřejnosti, že se výrobce rozhodl do sériové výroby zachovat téměř vše, co tehdy prezentoval.

Od začátku je známo, že 901 Norden je dceřinnou motorkou KTM 890 Adventure. Z jejího základu se bere mnohé. Motor, podvozek i rám. Tam kde je KTM 890 Adventure R směřována více do terénu, je 901 Norden více zaměřen na univerzální použití. Na první pohled je jasné, že Husqvarna těží ze zájmu o rally-vypadající stroje, takže je vybavena nízkým předním blatníkem a rozměrným kolmým kokpitem, ve kterém je umístěn rozměrný LCD přístrojový panel.

ndr1

Přesto ovšem nechce být Norden omezen pouze na asfalt a tak je kompromisem mezi KTM 890 Adventure a modelem R, které mají podvozky s délkou zdvihu kol 200 milimetrů (základní model) a 240 milimetrů (model R). Norden je tak nějak mezi nimi, protože zdvih předního kola je 215 milimetrů a zadního kola 220 milimetrů. Podvozek tvoří přední 43-milimetrové tlumiče a zadní monoshock modelu APEX, tudíž tlumiče, které KTM sériově montuje spíše do silničních a supermoto motocyklů. Což ovšem nevylučuje, že někdy v budoucnu nepředstaví Husqvarna nějaký Norden R či Rally, který bude mít endurovější podvozek Xplor a zdvihy 240 milimetrů a vyšší.

ndr9

Bezdušová kola jsou vyplétaná a o průměru 21 a 18". Tudíž ideální pro jízdu v terénu a s bohatým výběrem enduro pneumatik. Z výroby je stroj osazen pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR. Motor je řadový paralelní dvouválec s pootočenou klikou o 170°, aby navozoval projev véčkového agregátu. Poskytuje maximální výkon 105 koní a maximální kroutící moment 100 Nm. Motor je v područí tří jízdních režimů (Rain, Street a Off-road), přičemž v rámci režimu Off-road je modifikovatelná a vypínatelná kontrola trakce a ABS.

ndr8

A systém Enduro-ABS, kdy se o 50% potlačí intervence předního kola a zcela vypne ABS na kole zadním. ABS je náklonové a moderované šestiosou měřící jednotkou, která modifikuje intenzitu brždění v závislosti na náklonu stroje. Volitelně si můžete připlatit za režim Explorer, ve kterým si můžete navolit všechny hodnoty (tedy spíše všechny asistenty povypínat) sami.

ndr6

Ve standardní výbavě motocyklu mimo tempomatu, náklonového ABS, náklonové kontroly trakce a jízdních režimů najdete obousměrný řadící quickshifter, antihoppingovou spojku a barevný LCD přístrojový panel, který přes aplikaci mobilního telefonu zobrazuje navigační údaje, ovládá přehrávání muziky, nebo umožňuje přijímat hovory do mobilního telefonu. Připlatit si můžete za jízdní režim Explorer, za vyhřívané gripy a za vyhřívanou sedačku. A samozřejmě celou kolekci zavazadel a drobnějšího příslušenství značky Husqvarna.

ndr10

Oproti KMT 890 Adventure je 901 Norden o 7 kilogramů těžší, přestože má o 1 litr menší nádrž. 19-litrů mu má dát dojezd kolem 400 kilometrů. Vyšší hmotnost je dána zřejmě rozměrnější kapotáží a standardně dodávanými mlhovými světly. Sedačka je výškově nastavitelná ve dvou úrovních - 854 a 874 milimetrů.

Motocykl bude v prodej od listopadu 2021 jako model roku 2022. Cena základní verze by se měla pohybovat kolem 380 tis. Kč

ndr2

ndr5

ndr3

ndr12ndr13ndr11