Procházím v Miláně na veletrhu kolem jednoho ze stánků a najednou - cože se to stalo? Vždyť tady KTM na veletrhu neměla být a ona je. Koukám na KTM Duke 390 a ... on je na něm nápis SWM.

Značka SWM, která operuje hned za rohem v italském Varese přivezla na výstavu své nové naháče. Dvě nové motorky o objemu 125 a 400 kubíků a k tomu ještě svůj nový půllitrový dvouválec a klasického, vzduchem chlazeného scramblera.

SWM VA400Z je právě ten stroj, který mě praštil do očí. Motocykl, který se zjevně designem inspiroval u severních sousedů. Motor o objemu 399 ccm má zjevně svého předchůdce - motor Bialbero od Husqvarny TE450, nyní prodávaný v motocyklu SWM RS 500R a tak je možné očekávat pořádný přísun emocí a zábavy. Přísun, který tedy končí hodnotou 35kW, ovšem s hmotností celého stroje pěkných 144 kilo. VA400Z by měl být podle SWM jen vlašťovkou. SWM by na tomto rámu a motoru chtěla dále představit cestovní stroj typu GT a možná i kapotovaný sportovní motocykl.

Motocykl se pyšní příhradovým rámem, fešáckou příhradovou kyvnou vidlicí a ohromným 7-palcovým LCD displejem. Který bude zřejmě středobodem veškerého ovládání skrze dotykové funkce, protože levý a pravý ovladač nemají žádná funkční tlačítka.

Motor je zřejmě převzat, zmenšen a zmodernizován tak jak byl v minulosti, protože SWM využívá stejnou kapalinou poháněnou spojku, kterou používá u svých enduro speciálů.

Na stejném základě byl představen i model VA125Z. Ten je osazen motorem o objemu 125 kubíků, který pro účely držitelů řidičáku A1 dosahuje maximálního výkonu 11 kW/15 koní. 125-kový motor je lehčí než čtyřstovka a tak celý stroj váží 136 kilogramů.

SWM představilo i zcela klasického scramblera, který jako by omylem vypadl časovou dírou z minulého tisíciletí. Vzduchem (a olejem) chlazený čtyřventilový jednoválec v motocyklu SWM Six 500 dává maximální výkon 22kW a přesto (a možná právě proto) splňuje emisní normu Euro 5. Pokud by vám byl tento agregát povědomý, tak podle všeho se jedná o zvětšený a modernizovaný motor, který se (jako 400ccm) montuje do naší Jawy 350 OHC. Scrambler je postaven na trubkovém rámu, s trubkovou kyvnou vidlicí odpruženou dvěma tlumiči. Vpředu jsou klasické vidle s prachovkami, jak se na klasického scramblera sluší.

Motor o objemu 445 kubíků má jednu vačku a přestože vypadá jak vypadá, má šestistupňovou převodovku. Celý motocykl váží 148 kilogramů i s povinným systémem ABS.

Třetí novinka od SWM je nový půllitrový dvouválec, který má být základem pro připravovaný nový Superdual. Motor designovaný v Itálii bude poskytovat výkon 35kW při 8500 otáčkách a přeci jenom, bude vhodnější na grand turismo, než výše uvedená jednoválcová čtyřstovka. Nový Superdual se s ním ale ukáže až na konci příštího roku.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY