Triumph vyrábí model Tiger již od roku 1937. Tiger 1200 potom od roku 2012, kterým měl ještě jméno Explorer. Ted byl nyní mohutně modernizován.

Triumph konečně uvedl novou, od základu pozměněnou generaci Tiger 1200. Motorky mají zcela nový T-plane tříválec, mnohem lehčí podvozek, nové velikosti kol a mnoho dalšího. 

Nové motorky jsou zkonstruovány tak, aby byly mnohem lehčí, výkonnější a více diferenciované jak na silnici tak do off-roadu

Nová generace je o 25 kg lehčí než ta předchozí. Triumph dále uvedl, že je o 17 kg lehčí než kterákoli jiná ADV motorka. Dle modelu a výbavy se tak natankovaný stroj pohybuje s hmotností mezi 240 a 261 kilogramy. Triumph se bije v prsa, že nový Tiger 1200 (nejlehčí varianty) je o 17 kilogramů lehčí než jakákoliv konkurence. Což by mohlo zavánět přeneseným rčením, že "věřím jen těm hmotnostem, které si sám naměřím", protože tomu tak rozhodně a zdaleka není.

Pohání je vodou chlazení tříválec o objemu 1160 kubíků, z kterého dokážeme vymáčknout až 110 kW (147 koní) při 9000 otáčkách za minutu. To je mimochodem o 6 kW (8,5 koně) více než u předešlé generace. Točivý moment činí 130 Nm při 7000 otáčkách za minutu, což je o 8Nm více než dříve. Konstrukce kliky se inspirovala u 900-ccm modelů a nyní je pořadí zapalování válců 1-3-2, což je pro adventure ježdění vhodnější. Převodovka má šest rychlostních stupňů a volitelně, nebo modelově je možné řadit pomocí obousměrného quickshifteru.

Tiger 1200 je také dostupný ve verzích GT Explorer, Rally Explorer, GT, GT Pro a Rally Pro. Modely GT Explorer/Rally Explorer mají 30-ti litrovou nádrž. Modely GT/GT Pro/Rally Pro mají pouze 20-ti litrovou nádrž. Všechny modely mají osazeny semiaktivní tlumiče Showa o délce odpružení 220 a 200 milimetrů.

Modely GT, GT Explorer a GT Pro jsou vybaveny hliníkovými koly, která jsou jsou bezdušová a jsou velká 19 a 18 palců.

Na rozdíl od nich mají modely Rally Explorer a Rally Pro kola dráty vyplétaná a velká 21 a 18 palců, s lepšími vlastnostmi v off-roadu.

Všechny GT modely mají kola obuta do pneumatik Metzeler Tourance, zatímco Rally modely jsou obuty do Metzeler Karoo Street pro lepší jízdu v terénu.

Pokud budeme chtít lepší pneumatiky pro jízdu v ještě náročnějším off-roadu, tak si můžeme namísto standardu vybrat pneumatiky Michelin Anakee Wild.

Model Explorer je vybaven inovativním systémem vyhledávání slepých bodů pomocí radaru. Stejným systémem je vybavena Ducati Multistrada V4 a KTM 1290 Super Adventure S. Všechny motorky jsou vybaveny náklonovým brzdovým systémem ABS, náklonovou kontrolou trakce, LED světly, centrálním stojanem, nastavitelným plexisklem a tak dále. Brzdové kotouče jsou ve předu vybaveny třmeny Brembo Stylema a vzadu jednopístkovým třmenem Brembo.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Kompletní 15-minutové videopředstavení najdete přímo na oficiálním videu od Triumphu:

 

Předpokládáme, že Triumph uvede nový model na trh počátkem roku 2022.