Zvěsti z paddocku se začínají stávat realitou. Jezdci volali po větším kroutícím momentu, aby se jejich stroje více přiblížily Moto GP.
Aktuální motorizace je již z roku 2010. Aktuální motory Honda CBR 600 RR sice procházejí neustálým vývojem, ale příliš malými kroky.
Nyní Triumph prohlašuje, že od roku 2019 bude exkluzivním dodavatelem Dorny pro Moto2. Motor pro Moto2 bude vycházet z letošní (2017) specifikace Street Triple. Julian Simon prohlásil po testování, že "nárůst výkonu, zejména ve středním pásmu otáček je obdivuhodný. Komunikace plynové rukojeti se zadním kolem je velmi přímá a kontrolovatelná."
Řízení plynem je základní dovedností v Moto GP. S vyšším kroutícím momentem bude snažší protáčet i ve středním pásmu otáček. o 4-válcové šestistovky neuměly. Potřebovaly k tomu vyšších otáček.
Standardní výkon nového Speed Triple je 121 koní při 11700 otáčkách.. Nový motor má více než 80 nových dílů a výkon vzrostl o 16 koňských sil od předchozí generace s objemem 675 ccm. Moto má vyšší zdvih vyšší vrtání, nikasilem pokryté válce, nový vyvažovací hřídel a zrevidovanou převodovku.
Tisková zpráva Triuphu hovoří o tom, že pro Moto2 budou motory speciálně naladěny a odhadujeme výkon kolem 140 koní. Naladěné motory budou mít modifikovanou hlavu s vylepšeným tokem směsi a spalin, titanové ventily a "závodní" ventilové pružiny. Dále odhlehčený alternátor a zkrácený první převodový stupeň.