Aktualizováno
Honda Hawk 11 čerpá z designu dlouho známého konceptu Hondy CB4 Interceptor. Zejména jeho Monza-style polokapotáž. Co můžeme očekávat?

Hawk 11 také čerpá z techniky globální platformy, která přišla jako první s Africou Twin 1100. Následovaná cruiserem Honda Rebel 1100 a cestovním korábem Honda NT1100. Hawk 11 doplňuje trojici o sportovně pojatý motocykl se stejným motorem, o objemu 1084 ccm a o výkonu 101 koní při 7500 otáčkách.

Spekulovalo se, že pro potřeby sportovněji pojatého Hawku by Honda mohla najít pár koníků navíc, ale není tomu tak. Stejný zůstal i točivý moment 105 Nm při 6250 otáčkách. Rám je oproti Africe Twin lehce upraven. Například pro instalaci přední kapotáže je na krku řízení umístěn držák lešení, na kterém je pověšeno přední světlo a také zpětná zrcátka. Nepříjemné zjištění je, že kolem tachometru není žádný krycí plast a všechny tyto trubky, kabely a šrouby jsou nevzhledně viditelné.

Když zmiňujeme tachometr, tak ten oproti Africe Twin a NT1100 cílí spíše na klasickou notu a "jednoduchost". Instalován byl tedy transreflexní digitální segmentový tachometr z modelu Rebel 1100. Z cestovní NT1100 si zase Hawk bere podvozek. Tudíž, není to plně nastavitelný podvozek s možností semiaktivního nastavení, ale jednoduchý model Showa SFF-BP, který má na pravé vidli pouze možnost nastavení předpětí pružiny. Chybí možnost nastavení útlumu i odskoku kola. Na zadním kole je to podobné. Zadní centrální tlumič s progresivním přepákováním má možnost nastavení předpětí pružiny pomocí kolečka na levé straně stroje.

Brzdy tvoří dva 300-milimetrové kotouče vpředu, které brzdí dva čtyřpístkové radiální třmeny Nissin. Zadní kolo brzdí jednopístkový Nissin přes 240-milimetrový kotouč. Přední kolo brzdí radiální brzdová pumpa. Hawk 11 přichází s nabídkou rozšířených funkcí, které můžeme vidět i u soukmenovců. Je to tempomat, plynovou rukojeť ride-by-wire, náklonové ABS, kontrolu trakce i kontrolu zdvihání předního kola. A tři jízdní režimy motoru.

Celkově zhodnoceno, Honda Hawk 11 je to, co je Rebel 1100 v cruiserech. Základní sportovně cestovní motocykl, který je jednoduše zkonstruován, s ohledem na dobrý poměr ceny a výkonu. Není možné u něj hledat nijak vysoký výkon motoru. Adekvátní k němu je brzdný výkon a adekvátní vlastnosti podvozku. Všechno je postaveno na nízké ceně, což i vizuálně dokládá konstrukce, kdy se tvůrce ani nesnažil poschovávat šrouby na kapotážích, nesnažil se uschovat kabeláže a hadičky a vybavit stroj nějakou sofistikovanější a nákladnou elektronikou. A také třeba při pohledu na spojkovou páčku, která je nenastavitelná.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Hawk 11 je Honda klasického hondího pojetí. Nenadchne, ale rozhodně neurazí. Její základ je nesporně vynikající. Motor je výborný, spolehlivý a úsporný, jakkoliv bychom mohli u sportovního motocyklu očekávat trochu výkonu navíc. Jednodušší konstrukci bude Honda jistě kompenzovat dobrou cenou. To bychom mohli odhadnou z ceny japonské, která byla oznámena ve výši 1 387 000 japonských jenů.

Pokud víme cenu Hawku, víme cenu NT1100 v Japonsku a v Evropě a na Hawk použijeme stejný přepočet, vychází nám, že by Hawk mohl stát v Evropě kolem 12500€. Což by u nás mohlo znamenat o značných 50 tis. Kč méně než stojí NT1100. Hawk by se mohl v ČR ukázat tudíž s cenovkou, která začíná číslem 2. Komplikace spočívá v tom, že Hawk byl prozatím oznámen jen pro Japonsko. Tam by se měl začít dodávat od 29. září tohoto roku. Kdy přijde do Evropy není prozatím známo.