To, že přijde na trh nová Honda Hornet je jasné. Honda již vypustila nějaké drobné informace a i videoteaser, který ukazuje nějaké detaily. Nehledě na to, že i na oficiálních stránkách Hondy se můžete přihlásit pro odběr novinek o připravovaném Hornetu.

Několika oficiálních a několika neoficiálních informací se chytil japonský designér Shinji Miyakubo, aby vytvořil podobu, jak by mohl nový Hornet vypadat. Faktem je, že nebylo moc z čeho vařit, protože teaser uveřejněný u příležitosti milánského veletrhu ukazoval jen některé detaily a velmi vágní podobu siluety stroje.

hoho1

Nový Hornet by měl navazovat na své kořeny a dobré zavedené jméno. A tak i některé detaily designu by měly mířit do historie. Středem motocyklu by měl být dvouválcový řadový motor o objemu 755 ccm, který byl původně vyvíjen pro nového Transalpa. Zdá se, že Hornet Transalpa nakonec předeběhne, tedy alespoň podle kroků, které Honda činí.

Což se může u některých fanoušků značky setkat s rozpaky a možná i zklamáním, protože Hornety bývaly čtyřválce. Čtyřválcové motory jsou pro Hondu aktuálně nevýnosné a je čím dál tím zřejmější, že důvod spočívá zejména v tom, že dvouválcový motor může Honda následně lépe využít do dalších modelů než čtyřválec. U cestovního endura (Transalp) je dvouválec očekáván. Ale dále ho může postavit do Rebela 750, ale také třeba do menšího cesťáka NT750. Případně tento motor začít montovat do celé řady NC. Kam by prostě čtyřválec nedala.

hoho3

Nový Hornet by měl přijít ještě během tohoto roku. Dříve se tvrdilo, že celé zdržení Transalpu 750 (XL750L) stojí za stavbou nové továrny Hondy v Indickém Vithalapuru. Nové informace tvrdí, že se do této továrny přesune výroba motorů DO objemu 500 ccm, a nový 755 cc motor se bude vyrábět ve stejné továrně, jako se vyrábí motory pro Africu Twin 1100 (a Rebela 1100 apod). Motor by měl poskytovat výkon kolem 80-ti koní a kdo si poslechl video z teaseru Hondy, musí mu být jasné, že leckomu bude chybět ten krásný ječící zvuk vytočeného čtyřválce.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY