Když v roce 2020 vyjela Kawasaki se čtyřválcovou 250-tkou, leckomu se zastesklo po mladých letech, kdy takovéto stroje nebyly úplnou raritou. Bohužel, Kawasaki ZX-25R nespňovala emisní normy Euro5 a tak nám zůstala zapovězena. Mohlo by se to změnit.

Jakkoliv Kawasaki ve své jisté fázi útlumu hovoří o dramatických změnách, které by ji měly vytáhnout z odbytové letargie, nezapomněla na stroj, po kterém touží mnohem více zákazníků, než po elektrických variantách. Od managementu sídlícího v japonském Akashi se dostala informace, že motor ze stroje ZX-25R prochází redesignem, který by měl:

  1. přinést vyšší objem válců na cca 400 kubíků
  2. mohl by poskytovat výkon kolem 75 koní
  3. měl by stále 4 válce
  4. stále by točil kolem 17000 otáček
  5. splňoval by emisní normu Euro 5

knin41

Což jsou výborné zprávy pro milovníky pískavých zvuků vytočených čtyřválců. Motocykl by mohl mít označení Ninja ZX-4R, aby navázal na značení stávajících produktových řad. Mnoho komponent by měl převzít ze stávající ZX-25R. A měl by dostat o třídu lepší podvozek a brzdy.

knin42

Jakkoliv by stroj měl "pouhých" 400 kubíků, jistě by měl nadmíru potenciálu, aby mohl soupeřit třeba s Yamahou R7, nebo třeba s Aprilií RS660. Ba o více, jistě by si našel více fanoušků, protože k supersportům prostě čtyřválec patří a to nám nikdo nikdy nevymluví.

Kdy? Těžko říci. Kawasaki je tajemná a na rozdíl od některých svých konkurentů nedělá žádné "řízené informační úniky". Takže si počkáme a snad se dočkáme. A nebo se možná nedočkáme nikdy. Bližší informace totiž prozatím nemáme.