Po dlouhé době a dlouhém očekávání se dostává do prodeje zařízení, které do vašeho zorného pole promítá zajímavé informace.

Had-up displeje se objevují po mnoho let, zejména v leteckém průmyslu. I v automobilovém průmyslu se čím dál tím častěji setkáváme s projekcí jízdních událostí na sklo před řidiče. Podobnou hračičku se po mnoho let snažilo dostat nemnoho inženýrů i na přilby pilotů motocyklů. Úkol byl o to obtížnější, protože byl kladen veliký důraz na hmotnost zařízení, výdrž provozu na baterie, kooperaci s mobilními telefony a navigacemi a v neposlední řadě na nízkou cenu. Mnoho pokusů bylo s promítáním informací na vizor helmy, ale to se nesetkalo s nejlepšími výsledky. Vizor je občas potřeba pootevřít, zcela otevřít a někdy je dost špinavý - však víme.

Pokusů bylo několik a Nuviz dotáhnul ten svůj až do komerční fáze. Nepromítá informace na vizor helmy, ale na malý transparentní panel, který má jezdec na bradové části helmy. Do značné míry je systém podobný Googlovým brýlím, které byly mezi veřejností před několika lety - a neodnesly si uspokojivé vsledky. Systém od Nuvizu promítá na display jízdní vlastnosti motocyklu. Rychlost, otáčky, výstrahy. A také vše, co mu napárujete z mobilního telefonu či navigace. Příchozí hovory, sms zprávy, trasu navigace a podobně.

 

Nuviz je skrze základovou stanici nacvaknut na bradovou část helmy. Neobsahuje bluetooth komunikátor, což je veliká škoda, protože je pro některé lidi nutné mít na helmě dvě zařízení, o které je potřeba se starat. Naštěstí Nuviz slubuje, že funkcionalitu komunikátoru do zařízení přinese v budoucnu, pomocí update firmwaru.

CO všechno tedy Nuviz umí? Jak bylo již psáno, umí promítat informace o stroji. Umí přijímat telefonní hovory, prohlížet příchozí zprávy, zobrazovat trasu navigace, ale také pořizovat fotografie či natáčet video. K ovládání Nuvizu je potom dodáváno bluetooth dálkové ovládání, které se dá snadno umístit na ovladač levé ruky. Dálkové ovládání obsahuje 4 tlačítka a joystick. Do mobilnío telefonu pak přijde Nuviz aplikace, která distribuuje data skrze bluetooth do přijímače - projektoru.  Systém tak umožňuje věnovat se řízení, aniž by jezdec musel sklonit hlavu pro pohled na přístroje.

Displej (promítací plocha) je malý, ovšem vzhledem k blízkosti k očím je dostatečný. Display jako takový je průhledný, proto nijak zvlášť nepřekáží výhledu. Celý přístroj je nastavitelný, takže se dá natočit do vhodného úhlu, aby vyhovoval každému jezdci a každé helmě.Nejsilnější stránkou přístroje je naigace. Podává pokyny do helmy skrze sluchátka a umožňuje nesklánět hlavu k přístrojům v hustém a náročném provozu.

 

 

 

 

 

 

 

Při nahrávání videa vydrží jet systém na baterii kolem 3 hodin. Při běžném provozu, tedy promítání navigace, občasnému pořízení fotografie či videa pak vydrží kolem osmi hodin. Baterie je samozřejmě nabíjecí. A také výměnná - dá se použít standardní Li-ion baterie A123.

Rozšíření Nuvizu mezi veřejnost může bránit vysoká cena, která by měla být přes 20 tisíc korun.