Japonské customy jsou na scéně jedny z těch okázalejších, ne vždy jde ale o povedený kousek. Tady se ovšem custom dílně Katsu Motorworks podařilo uhodit hřebíček na hlavičku a pod jejich šikovnými asijskými ručičkami vznikl tento famózní řemeslný kousek.

Kenji "Katsu" Katsumoto, který se nejčastěji věnuje přestavbám motocyklů značky Harley-Davidson, si v posledních letech vybudoval pro sebe a svou značku značnou reputaci. Například za přestavbu Moto Guzzi V11 Sport Scura získal ocenění 'Best Café Racer Award', kterou si odnesl s Mooneyes show a není pochyb, že stavitel se s každým svým dalším kouskem výrazně zlepšuje.

cu1

Café racer Moto Guzzi Griso 1100 vychází z jeho původního charakteru roadsteru. Zachovalo si tak štíhlou a elegantní siluetu, přičemž hlavním designovým prvkem je karosérie z kartáčovaného hliníku, která je skládaná podobně jako origami a je designově čistá. Vpředu jsou použity USD vidle z Griso 1200 a rám je lakován do intenzivní lesklé rudé barvy. Bržděn je brzdiči značky Brembo a obutý je do pneumatik Michelin Power GP.

cu2

Místo budíků je použit displej od Motogadget a vpředu je zapuštěn duální světlomet, který zdaleka neplní jen designovou funkci. K získání většího výkonu Katsu použil cestu odlehčení uváděné hmotnosti celého stroje na suchou hmotnost 229 kg tak, aby nezasahoval do konstrukce motoru. Díky tomu jsou tak oba válce a hnací hřídel vpravo zcela odkryté.

cu3

Přestavbu Grisa 1100 si objednal blízký přítel konstruktéra, který je údajně posedlý café racery, streetfightery a libuje si ve vysokých rychlostech a tak zněla i jeho objednávka stroje na míru a zadání se podle nás podařilo v této stavbě odrazit dokonale. Je to syrový, nahatý, rychlý stroj s charakterem specificky loženého dvouválce do V, kterým jsou stroje od Moto Guzzi charakteristické. No, nezbývá než majiteli pogratulovat, a polknout hořkou slinu závisti.