Sherco nabylo dojmu, že ztrácí svou vedoucí pozici v segmentu trialových motorek a tak na to patřičně zareagovalo. Aktuálně představují novou řadu trialek pro rok 2023, kde rozhodně nešetřili vylepšeními. Dá se navíc očekávat, že změny se brzy promítnou i do enduro řady.

Na první pohled je zřejmé, že změny se dotkly především designu celé flotily. Fabrika přepracovala přední i zadní blatníky, významně změnila uložení předního světlometu a usadila ho do modernějšího vzhledu s integrovaným přepínačem palivových map. Díky uchycení na třech bodech, čistšímu vzhledu, odlehčení vrchních brýlí a dorazům posunutým do spodních brýlí se váha snížila dle výrobce o 4%. Upraven byl také rám, ten v celkové váze stroje ušetří 365 gramů a posouvá těžiště ještě níž i při slibované vyšší tuhosti. Rám je vyroben z chrom-molybdenových trubek s odnímatelnými bočními deskami z kovaného hliníku. Ve standardní výbavě také najdeme polymerové chrániče rámu.

Palivová nádrž má objem 2,2 litru, a protože se nejedná karburátor (nová se Sherca budou vyznačovat vstřikováním), tak je benzín vháněn palivovým čerpadlem na vstřik, odkud je pak připravená směs vháněná do klikové skříně pod píst. U chladiče byl zvýšen počet komor z 12 na 19, což představuje nárůst chladící kapacity o 58%. Mřížky chladiče jsou také snadno odnímatelné díky klipům.

Motor byl odlehčen o 4,5 kg na aktuálních 16kg a byl přestaven i systém předkomprese pro lepší výkon. Válec má také fasetovanou konstrukci s lepší termodynamikou a chladící plocha je zvětšena o 24%. K odlehčení došlo i na klikové hřídeli o 500g, což představuje asi 13% snížení i přes její větší průměr 116mm, která by měla zaručit vyšší setrvačnost. Motocykl je dále vybaven pětistupňovou převodovkou, která také váží o 500g méně. Převodové poměry jsou optimalizovány pro konkrétní použití, přičemž jednička až trojka slouží k výkonu v běžně obtížných trialových sekcích, čtyřka pro středně obtížné sekce a pátá slouží pro přejezd mezi sekcemi.

Tělo škrtící klapky v rozměru 32mm nese senzor tlaku, polohu TPS a teplotu, s optimalizovanou spotřebou a hmotností pouhých 350g. Nový je také systém jazýčkových ventilů v sání, což vede ke zvýšení výkonu při nízkých otáčkách. Elektrický plyn je už standardem. Hliníková řadička je přímo kloubově připojena ke spojkovému koši, což pomáhá snižovat hmotnost. Celková úspora hmotnosti je zde 145g. Objem oleje je 450ml, kryt spojky je horčíkový, je vybaven okénkem pro kontrolu hladiny a snažší metodou plnění. Systém spojky má tři možnosti nastavení chování, podle potřeb uživatele. Vnější a vnitřní vodní čerpadlo zajišťuje, že nedochází ke kontaktu mezi chladící kapalinou a hořčíkovými pouzdry.

Kapacita tlumiče výfuku je zvýšena o 35%. Skříň vzduchového filtru zaznamenala zvýšení objemu o 7%, povrch vzduchového filtru se pak zvětšil o 11%, což umožňuje lepší točivý moment a odezvu při nižších otáčkách. Přepracována byla také kyvná vidlice, snižená o 21mm pro lepší trakci, úsporu hmotnosti, lepší jízdní komfort a lepší rozložení hmotnosti. Nožní ovládací prvky jsou upgradovány tak, aby co nejlépe odolávaly bahnu.

Ložiska jsou integrována do konstrukce tak, aby odolávala opotřebení, přičemž stupačky slibují lepší přilnavost a stabilitu. Na spodní části blatníku je pak integrované světlo se skrytým elektrickým svazkem pro čistější vzhled. Celková úspora hmotnosti je u řady Sherco Trials 2023 téměř 5kg s celkovou hmotností 66,95 kg.