Čínští výrobci čím dál tím intenzivněji lezou do zelí japonským konkurentům. Nedávno jsme představili zcela nové CFMOTO 450SR a k němu by se zanedlouho mohlo přidat Voge RR525, tedy motocykly, které přidělají vrásky na čele zejména...
...Kawasaki, kde konkurují dvouválcové Ninje 400. Ale také KTM, kde stojí proti jednoválcové RC390 a i Hondě, s dvouválcovou pětistovkou CBR500R. O Voge RR525 se spekuluje již od počátku minulého roku. V lednu letošního roku jsme informovali o nové řadě motorů 525, které mají přinést malinko více výkonu.
Tento motor bude umístěn v motocyklu RR525, který se již pohybuje v novinářských kruzích a proto je možné se podívat i na jiné než promo fotografie.
Jeden takovýto předsériový kus dostali do rukou redaktoři z čínského magazínu newmotor.com.cn a na něm je zřejmé, že stroj má velmi blízko sériové produkci. A možná se s ním shledáme na oficiálním představení již na některém z podzimních evropských veletrhů.
RR525 postavila firma Wuji, která je vlastněna výrobcem motorů Loncin. Do světa proudí tyto motocykly pod značkou Voge. Vybaven je motorem KE525, který je vylepšený, zdokonalený a zvětšený agregát, který můžeme u nás nalézt třeba v Jawě RVM 500 Scrambler. Inovovaný motor má ovšem větší objem, větší výkon a mezi inovacemi najdeme také antihoppingovou spojku. Motocykl by měl mít dva jízdní režimy (Normal a Sport) a podle všeho nebude vybaven kontrolou trakce.
Přední část motocyklu je designově agresivní a vybavena dvěma karbonovými přítlačnými winglety, které můžeme najít na superbajcích Ducati, nebo i také na výše uvedeném CFMOTO. Mezi předními světly do písmene V je umístěna kamera, která nahrává jízdní situaci před motocyklem. Na horní straně světel je proužek LED denního svícení. Nádrž má kapacitu 14 litrů a výška sedla je 785 milimetrů. Před řidičem je plnobarevný přístrojový panel, který by měl mimo dnes již obligátních funkcí obsahovat i GPS navigaci.
Stroj stojí na částečně nastavitelném podvozku KYB, kdy je zadní monoshock ukotven přes progresivní přepákování. Přední kolo je bržděno jedním kotoučem a radiálním čtyřpístkovým třmenem Brembo M4.32. Zadní kolo je bržděno jednopístkovým třmenem Nissin. Bohužel není jasná hmotnost stroje, ale v duchu historických konstrukčních řešení motocyklů Voge, podle nás nebude možné počítat s hmotností pod 190 kilogramů.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Nový motor KE525 má výkon 41kW a tak se nabízí otázka, zda-li bude tento motocykl pro evropské zákazníky homologován jako otevřený, pro řidičák A, či jako jen uzavřený na 35kW pro řidičák A2. A možná budou v Evropě v prodeji obě varianty.