Partnerství čínského kapitálu s evropským know-how není nic nového. QJ Motor má v MV Agustě značný vliv a tak není s podivem, že v budoucím superbike QJ tepe motor z MV Agusty.

Před několika dny jsme vám přinesli článek o tom, jak CFMOTO s KTM za zády připravuje superbike s 204 koňmi pod kapotami. Nyní je to o QJ Motors, která má za zády MV Agustu. Oproti CFMOTO, které unikly jen technické údaje z čínského patentovaného úřadu má QJ už motocykl hotový. Minimálně v podobě prototypu.

Kooperace QJ a MV Agusty jí totiž přináší ovoce. To má název SRK 1000 RR, pod kapotami má litrový řadový čtyřválec MV Agusta, který můžeme nalézt například v modelu Brutale 1000, nebo superbike MV Agusta F4. Motor má výkon 208 koní (153 kW) při 13000 otáčkách a nejvyšší točivý moment 116 Nm při 11000 otáčkách. A je samozřejmě otázkou, zda-li bude i v motocyklu QJ v plné výkonové specifikaci.

V případě tohoto stroje nezůstalo pouze u motoru. QJ Motor sáhlo i po rámu i po jednostranné kyvné vidlici. Znalcům v oboru jistě neuniklo, jakkoliv jsou fotografie vážně nevalné kvality, že je motocykl osazen nádrží z modelu Brutale 1000 a stejný je i výfukový systém. A dá se předpokládat, že v motocyklu bude osazeno mnoho prvků z Brutale i F4, aby mohl stroj vyjít na trh co nejdříve a nemuselo se čekat na drahý a nákladný vývoj, jako v případě výše uvedeného CFMOTO.

 

Při pohledu na zbytek osazení se dá očekávat, že SRK 1000 RR bude levnější sestrou motocyklu MV Agusta F4 - s levnějším podvozkem, levnějšími brzdami a zřejmě i mnoha dalšími levnějšími komponenty.

A současně se dá očekávat, že bylo něco za něco - MV Agusta prodává QJ Motor nějaké komponenty, na oplátku ale nebude QJ kanibalizovat domácí evropský trh. Osobně tomu dáváme pramalé šance, že se SRK 1000 RR objeví na evropských trzích a spíše předpokládáme, že to bude levnější alternativa pro cenově citlivější trhy.