Triumph nám salámovou metodou dávkuje pohled do své kuchyně, ve které vaří zcela nový motokrosový motocykl. V rámci cyklu "Vision to Reality" nyní ukazuje zcela nový 250-kubíkový motor.

Před třemi týdny nám Ricky Carmichael představil v rámci tohoto seriálu kompletní rám, který bude základem zcela nové řady motokrosových a zřejmě i endurových motocyklů Triumph. Triumph v něm ukázal pohled do vývojové laboratoře a ve videu zaznělo, že nový MX/Enduro rám stroj bude hliníkový svařenec několika hliníkových dílů.

O rámu zaznělo, že byl vyvinut zcela na zelené louce a že my se měl díky němu Triumph znatelným způsoben odlišovat od konkurence. Rám by měl poskytovat takové vlastnosti, aby se na jeho tuhost a současně pružnost mhli spolehnout jak jezdci ze světové špičky, ale také ti jezdci, kteří na ní nejezdí a chtějí si prostě jen užívat amatérské jízdy.

V druhém dílu seriálu ukázal Triumph nový motor. Ten byl stejně jako rám vyvinut zcela od základu a podle jeho tvůrců poskytuje jak velmi dobrý výkon a točivý moment v nízkých otáčkách, tak také v těch vysokých. Což potěší jak jezdce endura, tak motokrosu.

 

Co ve videu nezaznělo, ale je zřejmé na obrázcích, že motor má napínák rozvodového řetězu na přední straně hlavy a nikoliv zezadu, jako to mají všichni ostatní výrobci. Znamená to, že by tento motor mohl za běhu rotovat proti směru jízdy, jak to dělají třeba motory v MotoGP motocyklech, či jiné, některé moderní sériové motory. To by mohlo do jisté míry negovat setrvačné síly kol a vyústit v lepší ovladatelnost.

Současně zaznívá v kuloárech, že by se motor mohl inspirovat v některých motokrosových motorech minulosti, konkrétně v motoru Maico ze sedmdesátých let, který měl hlavní hřídel v převodovce současně hřídelí na spojkovém koši a výstupní hřídelí rozetového kolečka. Necháme se překvapit, protože Triumph hovoří o tom, že byla každá součástka motoru vyvinuta úplně odznovu. Tak zřejmě či snad přinesou nějaká revoluční technická řešení.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Další díl seriálu by měl přijít 5. září. Jaké kolečko salámu Triumph nařízne prozatím nevíme.