Pětinásobný světový enduro šampión Iván Cervantes se 24 hodin proháněl po okruhu Nardó, aby najel přes 4000 kilometrů, čímž pokořil světový rekord ve vytrvalostní jízdě na motocyklu a zapsal se do Guinnesovy knihy rekordů.

Za řídítky motocyklu Triumph Tiger 1200 GT Explorer najel za 24 hodin přesně 4012,5 kilometrů, což znamená průměrnou rychlost 167 km/h. Což znamená, že o více než 600 kilometrů překonal předchozí rekord. 4012 kilometrů představuje ekvivalent cesty od egyptských pyramid přes New York až do Los Angeles. A to za pouhých 24 hodin.

Světový rekord byl překonán na rychlostním okruhu Nardó Technical Center v Itálii. Ten má celkovou délku 12,5 kilometrů a na 16-metrové asfaltové ploše jsou nalajnovány čtyři jízdní pruhy. Vnější rychlostní dráha je klopená a pod ní je další okruh se zcela rovnou dráhou o šířce 9 metrů, na které se testují nákladní vozy. Zajímavé je, že pokud jedete na vnějším klopeném okruhu, tak při rychlosti vyšší než 240 km/h jede auto/motorka sama rovně, aniž byste museli otáčet volantem nebo řídítky. Na okruhu v Nardó se můžete běžně projet každý den i vy. Ovšem pro běžný civilní provoz je rychlost limitovaná na 240 km/h. Pokud byste chtěli pokořit svůj vlastní rekord o rychlosti vyšší, je třeba si celý okruh zarezervovat.

Ale zpět k Triumphu a Cervantesovi. Na celý rekord dohlíželi zástupci Guinnesovy knihy rekordů a spousta diváků. Vyčerpaný Cervantes si zasloužil jejich hlasité ovace. Na pokoření rekordu se náležitě připravoval a to jak fyzicky, za řídítky svého vlastního Tigeru 1200 Rally Pro, tak psychicky. Bylo potřeba natrénovat příjem potravy, ale také spánkovou strategii. Respektive bezespánkovou, protože Iván za celou dobu ani jednou nespal.

Motorcykl Triumph Tiger 1200 GT Explorer byl vybrán zcela náhodně a nebyl pro pokoření rekordu nijak upraven nebo připraven. Bylo provedeno zajetí stroje a po první výměně oleje se s ním vyrazilo na okruh. Cervantesovi během chladného rána pomáhaly vyhřívané gripy a vyhřívaná sedačka a během rekordní jízdy mu i delší dobu chvíli pršelo. K překonání rekordu pomohla také standardní 30-litrová nádrž, takže se stroj nemusel často vracet do depa k dotankování. Na stroji během jízdy nemusel proběhnout žádný servis. Pouze v momentě kdy začalo pršet, byly pro jistotu vyměněny pneumatiky motocyklu za čerstvé Metzelery Tourance Next.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Cervantes celkově odkroužil 4012,5 kilometrů, absolvoval 317 kol, 18 zastávek v depu, spotřeboval 520 litrů paliva s průměrnou spotřebou 7,7 litrů na 100 kilometrů. Běžná rychlost se pohybovala přes 200 km/h, průměrná i se všemi zastávkami byla 167,79 km/h.