Honda XR650L přišla na trh v roce 1993. Honda tehdy vzala šasi z endurového stroje XR600R, do kterého vložila motor, který montovala do tehdejšího Dominatora. Vznikla kombinace, která přežila přelom tisíciletí a další desítky let.

Slovo "modernizace" je hodně nadnesené, protože drastické změny můžeme poznat pouze na barevné kombinaci. A konkrétně na polepu na nádrži, který je namísto černo-červený nově modro-červený.

hxr242

Japonský výrobce si správně řekl, že co je dobré, není důvod měnit. Stejně jako Kawasaki se svou KLR 650, či Suzuki s DR 650. Honda se chlubí, že je z uvedené trojky nejlehčí, což znamená 158 kilogramů i s plnou nádrží a s olejem, který je veden v trubkách rámu, čímž se účelně chladí.

Svět není pouze Evropa, ale mnohem větší, kde oceňují naprostou jednoduchost konstrukce a naprosté minimum čehokoliv, co se může pokazit.

hxr243

Vzduchem chlazený jednoválec o objemu 644 kubíků má v hlavě jednu vačku. Stroji chybí i jakékoliv vstřikování a motor je plněn karburátorem o průměru 42,5 milimetru. Podvozek tvoří komponenty Showa. Přední klasická vidle je chráněna harmonikami, zadní kyvná vidlice je odpružena skrze progresivní přepákování. Tlumiče mají dráhy odpružení 275 milimetrů.

hxr241

Motor poskytuje výkon 34 koní a pohání pětistupňovou převodovku. Disponuje elektrickým startérem, přičemž nemá nakopávačku. Vzhledem k tomu že je motor plněn karburátorem, na řídítkách najdeme i ručně ovládaný sytič.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stroj samozřejmě nesplňuje emisní normy nutné pro prodej v Evropě. Splňuje ale EPA standardy platné v USA a CARB standard platný v Kalifornii. Cena je zde stanovena na 6990 dolarů. Mimo tuto zemi je stroj prodávaný po celém světě, kde se těší veliké oblibě. A vypadá to že se bude těšit i dál.