Internet zaplavily zprávy o návratu někdejšího bestselleru od Hondy, který se třeba v Německu prodával mezi lety 1979 a 1984 jako housky na krámě.
Hned úvodem ovšem zchladíme nadšení zprávou, že všechny tyto zprávy mají jednoho společného jmenovatele a to je jeden jediný obrázek, který obletěl svět a někteří šikovní youtubeři ho ve stylu deep fake dokázali vpašovat do jakoby oficiálních prezentací Hondy.
Pokud se nicméně podíváme na logiku věci, Hondě vůbec nic nebrání takovýto stroj mezi veřejnost uvést. Dokážeme si ale představit, že by pro zachování dobré ceny Honda využila již stávajícího rámu z modelu CL 500, který má sám o sobě mnoho společného s rámem cruiseru Rebel 500.
Dvouválcový agregát, který poskytuje výkon 35 kW by byl oproti původnímu jednoválci o výkonu 24 kW skokem do jiné dimenze. Opačně by to jistě bylo s hmotností. Původní XL500 vážila s plnou nádrží 142 kilogramů a byl by zázrak, pokud by se Hondě podařilo novou XL500 (s přídomkem T - na obrázku) dostat pod 190. Zmiňujeme to v souvislosti, že výše uvedený scrambler Honda CL 500 váží s plnou nádrží 191 kilo.
Vyobrazená novodobá XL500T by jistě neměla brzdy Brembo a už vůbec ne model M50 na předním kole. Když pomineme fakt, že se designérovi (či jakési AI) nepodařilo správně trefit velikost tohoto brzdiče a vezmeme render jak celek, jistě zaujme krásnou dobovou nádrží ve stylu dakarských speciálů osmdesátých let a také parádní barevnou kombinaci.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Kolem dokola, při pohledu na obrázek srdce fanouška zaplesá, byť celá úvaha o tom že by měla XL500T přijít ještě letos prozatím (a možná navždy) stojí úplně na vodě. Stejně jako dříve uvedené "zaručené zprávy" o příchodu nového Dominatora 500, či Dominatora 500 BAJA, viz foto výše.