Bimota, poháněná motory a technikou Kawasaki, se bude v příštím roce účastnit prestižního seriálu silničních superbajků WorldSBK (či WSBK). S čím hodlá Bimota přijít?

Italský malosériový výrobce chce s velkým partnerem za zády více propagovat svou značku. A kde jinde, než v prestižních závodech. K tomu potřebuje kvalitní základ a tím si je nyní jistý. Bude to na jedné straně vlastní šasi, na druhé straně osazené motorem Kawasaki ZX10RR a nezbytnou bižuterií kolem, nutnou pro jeho provoz. Kawasaki Bimotě dodá i část zkušeného personálu do depa a nezbytné know-how pro provoz týmu.

bim2

Kawaski za posledních 10 let tento šampionát vyhrála sedmkrát a tak se rozhodně nedá říci, že by ji chyběly zkušenosti. Ba naopak, má jich tolik, že by mohla rozdávat a rozdá je, směrem k dceřiné značce Bimota. V posledních třech letech Kawasaki v tomto závodě poněkud ztrácí a tak by ji mohl nový pohled nového týmu pomoci.

bim1

Jak bude WSBK Bimota vypadat je nyní ještě samozřejmě zcela neznámé. Dá se očekávat, že bude reflektovat všechny aerodynamické prvky nutné k dosažení vrcholných příček. Motor Kawasaki v šasi Bimota přitom není pro italskou značku nic nového. Po desetiletí totiž Bimota používala motory mnoha různých výrobců. Zmiňme třeba Morbidelli, Ducati, Gasgas, Honda, Suzuki, Yamaha i BMW. Přičemž největší množství motocyklů vyjelo z továrny s motory Yamaha a Ducati.

Bimota má za sebou pestrou závodní minulost. V posledním desetiletí se ale spíše soustředila na vlastní přežití než na závodění, což vyústilo právě k převzatí značky japonskou Kawasaki. Šampionátu WorldSBK se úspěšně účastnila těsně po jeho vzniku. Za řídítky sedící Davide Tardozzi ji sedmkrát dostal na stupně vítězů. Na závodních okruzích nejprestižnějších šampionátů jsme ji mohli naposledy vidět cca před čtrnácti lety, kdy se účastnila šampionátu Moto2 s modelem MH4 - čtyřválcovou šestistovkou s motorem Honda CBR. V posledním roce již pečlivě ladí formu a techniku, také prostřednictvím motocyklů Bimota BB3 EVO v šampionátu WSS.