Harley Davidson představil CVO Road Glide RR, sériovou verzi závodního speciálu King of the Baggers. Koupit si ji může kdokoliv.

Harley Davidson je znám svou opulentností, všudepřítomným chromem a velikými V-twin motory. Road Glide je až ten poslední stroj, se kterým byste chtěli brousit stupačky na závodním okruhu a zcela jistě právě proto vznikla na jejich základě (a samozřejmě i s motocykly Indian) závodní série King of the Baggers.

hcvo4

Harley Davidson CVO Road Glide RR

U ostré závodní verze vám nikdo neřekne, jakých výkonů dosahuje. U té prodejní je to naopak. Ohromný V-twin motor o objemu 2148 ccm produkuje maximální výkon 153 koní při 5750 otáčkách a 203 Nm při 4750 otáčkách.

hcvo5

Objem motoru 131 kubických palců značí i maximální počet vyrobených motocyklů. 131 kusová série ručně vyráběných strojů bude oficiálně prodávána pouze v USA a to za cenu malého domku. Tedy 110 tisíc dolarů, v přepočtu kolem 2,5 milionu Kč.

hcvo2

Stroj není pouze o motoru, ale také o speciálním šasi, které je designováno pro seriál KOTB.

hcvo3

To se opírá o podvozek Öhlins FGR 23 Hypersport, odlehčená kola jsou bržděna závodními brzdovými třmeny Brembo GP4-RX, které se zakusují do sériových kotoučů s plovoucím systémem T-Drive. A kam se majitel podívá, tak uvidí karbon.

hcvo1

Ten a také titanový výfukový systém Akrapovič stojí za hmotností pouhých 340 kilogramů, což je o celých / necelých 23 kilogramů méně, než má sériová verze Road Glajdy. Stroj přitom splňuje všechny standardy, které by mohli majitelé od HD očekávat.

131 je nakonec tak zoufale nízké číslo, že se očekává rychlý prodej. Tyto stroje, zejména s logem HD ve znaku jsou vysoce žádaným zbožím.