Aktuální Triumph Speed Triple 1200 je sice sportovní stroj, nikoliv ale natolik, aby nemohl být ještě sportovnější. S takovou verzí nyní přichází sám výrobce, který ji nabídne 1200 zájemcům.

V porovnání s aktuálním Speed Triplem, který byl prezentován letos v březnu, má verze RX několik technických a ergonomických rozdílností, které ocení zejména milovníci okruhového ježdění, ale také fajnšmekři hledající vybrané chování v civilním provozu.

trx6

Předně je to změněná jízdní pozice do více agresivního posedu při rychlé jízdě na okruhu. Jsou to nová clip-on řídítka, o celých 69 milimetrů posazená níže a navíc i 52 milimetrů více dopředu. Současně jsou relokovány stupačky, které jsou jednak posunuty o 25,5 milimetrů dozadu a o 14,5 milimetrů nahoru.

trx3

Tyto změny přinesou majiteli sportovnější posaz na stroji a také vzhledem k výše položeným stupačkám větší možný úhel náklonu. Tomu také pomůže sportovněji tvarovaná sedačka.

trx4

Triumph Speed Triple 1200 RX je vybaven poslední generací semiaktivního podvozku Öhlins, který umožňuje přes OBTi rozhraní detailně nastavovat charakteristiku odpružení. Podvozek tvoří přední vidlice NIX 30 EC SV (Spool Valve) a zadní monoshock TTX36 EC SV. Obě kola mají zdvih odpružení 120 milimetrů.

trx5

Öhlins dodal v rámci balíčku i elektronicky nastavitelný tlumič řízení. Ten je také řízen semiaktivní elektronikou a reguluje svou úroveň tlumení na základě naměřených hodnot.

trx1

Motocykl také disponuje systémem proti zvedání předního kola (Front Wheel Lift Control), systémem nastavení úrovně brždění motorem (Engine Braking Control), systémem brždění smykem do zatáčky (Brake Slide Control) a také elektronickým tempomatem.

trx9

Specifickou výbavu modelu RX je titanová koncovka výfuku od Akrapoviče, společně s karbonovou krytkou výfukového ventilu. Karbonový je v případě tohoto modelu i přední blatník.

trx8

Motor je známý řadový tříválec, o objemu 1160 kubíků. Ten poskytuje výkon 183 koní při 10750 otáčkách a maximální točivý moment 128 Nm při 8750 otáčkách. Hmotnost plně natankovaného stroje je 199 kilogramů.

trx2

Skrze TFT přístrojový panel je možné volit z pěti jízdních režimů. Elektronický balíček zastupuje náklonové ABS a náklonová kontrola trakce a samozřejmě elektronický řadící quickshifter.

trx7

Triumph Speed Triple 1200 RX má hliníkový rám, ke kterému je připojena jednostranné kyvné rameno. Kola o rozměru 17 palců jsou bržděna třmeny Brembo, přičemž vpředu se jedná o model Stylema, které pohání radiální brzda Brembo MCS 19-21.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Hliníková kola jsou obuta do pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa SP V3.

Triumph Speed Triple 1200 RX není však pouze na okruh. Stroj disponuje plnou homologací, takže si s ním můžete potahat kolena klidně i na Dubé.

Limitovaná edice 1200 kusů by měla být k dostání v červnu 2025. Cena by se měla pohybovat kolem 550 tis. Kč (21995 €).