Triumph rozšiřuje rodinu modelů s motorem o objemu 400 kubíků. Po Speedu 400 a Scrambleru 400 X přichází model XC, který cílí na větší dobrodruhy.

Větší neznamená vyšší, avšak pro více agresivnější jízdu v terénu, kterou se občas stanou obětí kola, které lze nepěkně nakopat v kamenitém terénu. Když už se to stane, v případě modelu 400 X vám vznikne poměrně nepěkná komplikace, protože X-ko má litá kola. V případě větší rány pak musíte koupit celé kolo.

trs42

V případě modelu XC se jedná o nevýznamnou událost. Protože jsou kola vyplétaná, čeká pouhá výměna ráfku. Pro nešťastníka to je pak jen několikadenní komplikace s cenou kolem pěti tisíc korun.

trs43

Triumph Scrambler 400 XC se šikovně pasuje do role offroadového speciálu, díky vysokému přednímu blatníku. A současně dává najevo svůj větší cestovatelský potenciál, prostřednictvím flyscreenu, který mimochodem lépe chrání přístrojový budík. Ten je analogový, s LCD

trs46

Základ tvoří jednoválcový motor o objemu 398 kubíků, ze kterého se Triumphu podařilo vydolovat 40 koní a 37,5 Nm točivého momentu. Ten je živen skrze elektronicky řízenou škrtící klapku s moderně pojatou elektronickou plynovou rukojetí. Celé to má na starosti jednotka od Bosche.

trs1

ABS stejné značky má možnost volby offroad režimu a motocykl disponuje kontrolou trakce, která je taktéž vypínatelná.

trs44

Kola o průměru 19 a 17 palců jsou vyplétaná dráty do ráfků o šířce 2,5 a 3,5 palců. Obě nají zdvih odpružení 150 milimetrů a jedná se o stejný podvozek, který má verze 400X.

trs45

Nádrž o kapacitě 13 litrů by vám měla dle výrobce postačit na ujetí 270 kilometrů a s plným objemem váží stroj 190 kilogramů. Což není úplně málo, na druhou stranu je sedačka pouze 835 milimetrů vysoko a tak má stroj nižší těžiště a jezdec dobře dosáhne na zem.

trs47

Zájemci si budou moct vybrat ze tří barevných variant, Racing Yellow, Storm Grey, a Vanilla White. Stroj má předepsanou výměnu oleje po 16000 kilometrech a tak by měl být i servisně poměrně nenáročný.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Dostupnost je v České republice prozatím neznámá. Cena by měla oscilovat kolem částky 175 tis. Kč.