Kde jsou ty doby, kdy jsme se zcela běžně mohli prohánět na maloobjemových čtyřválcích. Produkce Hondy CB 500 Four skončila v roce 1978. A příští rok by zase měla začít.

Zřejmě na veletrhu CIMAMotor 2025 v čínském Chongqingu, který začne 19 září, oznámí Honda návrat středněobjemového naháče. Komu v nabídce Hondy chybí klasicky vypadající naháč ve stylu již neprodávané CB 1000 R, tomu srdce zaplesá.

hsf1

Honda ví, proč to dělá. Je to limit 400 kubíků, který platí pro část japonské populace a současně 500 kubíků, který je atraktivní pro dobrý poměr ceny a užitné hodnoty. Byť, jak to bude se čtyřválcem, teprve uvidíme. 

hsf2

Honda CB 500 SF by měla navázat na klasickou designovou školu, kterou si tato značka hýčká po desítky let. A kterou více či méně šikovně opisují leckteří výrobci mnoha značek, viz výše zobrazený ZXMoto 500F, který by měl být kopií připravované japonské novinky.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

U něj víme, že čtyřválec o objemu 470 ccm podává maximální výkon 75 koní při 12000 otáčkách a má suchou hmotnost 175 kilogramů. Podobných hodnot bychom se měli dočkat i u Hondy.