Komu bylo 170 koní málo, ten si musí hned zaběhnout udělat objednávku na modely RS, které vyjdou pro rok 2026. Ducati v nich totiž vyměnila motor.
Standardní Multistrada V4 a Diavel mají ve svých útrobách instalován motor GranTurismo. V rámu modelové řady RS ovšem tepe srdce s názvem Desmosedici Stradale z modelu Panigale V4. RS tedy sice ztratí trochu točivého momentu, ten bude ale zase kompenzován maximálním výkonem v těch nejvyšších otáčkách. Měl by vrcholit na hodnotě 180 koní, respektive 182 u Diavelu.
-
Točivý moment je 118 Nm při 9 500 ot./min oproti původním 125 Nm při 8 750 ot./min u motoru GranTurismo.
-
Výkon: 180 koní (182 u Diavelu) při 12 250 ot./min oproti 170 koním při 10 500 ot./min u GranTurismo.
RS verze má omezovač otáček na 13 500 ot./min. Obsahuje i suchou spojku STM-EVO, která svým charakterem i zvukem osloví fanoušky této značky. Motor má ale také funkci deaktivace zadních válců při volnoběhu, aby se omezilo přehřívání. Interval kontroly ventilů je u RS každých 30 000 km, což je polovinu intervalu u GranTurismo, který má 60 000 km.
Multistrada RS verze přebírá kompletní balík elektroniky z verze V4 S a ještě ho vylepšuje:
-
nový systém Ducati Vehicle Observer (DVO)
-
volič režimu odpružení odděleně od jízdního režimu
-
systém brzdění, který jemně aktivuje zadní brzdu při použití přední – pro bezpečnější jízdu
Má standardně radar vpředu i vzadu, což přináší Adaptivní tempomat, detekci mrtvého úhlu a varování před čelní kolizí. Jízdní režimy jsou: Race, Sport, Touring, Urban a Wet. Výkonnostní režimy motoru: Full, High, Medium, Low. Dále Quick Shift 2.0, aktualizovaná trakční kontrola, kontrola pro „wheelie“ a řízení brždění motorem.
Palubní přístroj je 6,5-palcový TFT displej s novou grafiku „Track Infomode“, která ukazuje nastavení elektroniky, a je možné připojit smartphone skrze Ducati Connect. Telefon má vylepšenou svou odvětranou schránku za víčkem nádrže, aby se nepřehříval při navigaci.
Pozice je agresivnější – vyšší stupačky, nižší a užší řídítka upevněná přímo na horních brýlích. Gripy jsou nově měkčí. Celkově je jízdní pozice více sportovní, dovoluje větší náklon v zatáčkách. Ducati ale tvrdí, že zachovala dost komfortu i pro dálkové jízdy.
-
RS má 17″ přední kolo místo 19″ u běžné Multistrady.
-
Rám je hliníkový monocoque s upravenou geometrií, podobně jako verze Pikes Peak.
-
Úhel řízení je ostřejší: vzhledem k instalaci menšího předního kola je 25,75° oproti 24,5° u standardní verze.
-
Odpružení Öhlins Smart EC 2.0 přenastavené na tužší odezvu při sportovnější jízdě, ale stále zachovává komfort pro delší jízdu.
Brzdění zajišťují přední kotouče o průměru 330 mm s třmeny Brembo Stylema a destičkami ve specifikaci Panigale, doplněné o robustnější zadní kotouč 280 mm a systém Bosch-Brembo 10.3ME cornering ABS. Ducati také ubrala hmotnost všude, kde to šlo – nasadila menší baterii a hojně použila karbonové a titanové díly, čímž snížila hmotnost oproti verzi Pikes Peak o dvě kila.
Sedlo Multistrady má výšku 840-860 mm standardně, ale jsou volitelné verze sedla, které tuto výšku sníží na ~810 mm nebo zvýší ~890 mm, podle verze sedla.
(Stručně, klíčové technické údaje)
-
Motor: V4 Desmosedici Stradale, 90°, čtyři ventily na válec, kapalné chlazení, částečný suchý olejový systém.
-
Výkon: 180 hp při 12 250 ot./min
-
Točivý moment: 118 Nm při 9 500 ot./min
-
Převodovka: 6 stupňů, duální Quick Shift nahoru i dolů 2.0
-
Podvozek: plně nastavitelný Öhlins, monocoque rám, 17″ kola, brzdy Brembo Stylema vpředu (2× 330 mm), vzadu 280 mm.
-
Suchá hmotnost bez paliva: 225 kg
-
Nádrž: 22 litrů
-
Výška sedla: 840-860 mm standardně, volitelně i jiné výšky
-
Rozvor, geometrie, další vybavení: adaptivní brzdy, ABS, různé jízdní a výkonové režimy, tempomat, bezpečnostní prvky apod.
Multistrada V4 RS přijde na trh na konci dubna 2026 jako plně vybavený model, v jediné konfiguraci, s exkluzivním RS lakem. Záruka je „4Ever Multistrada“ – čtyři roky, neomezený počet kilometrů. Cena se očekává přes 700 tis. Kč.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |