Retro model s prvky osmdesátých let postavená na platformě aktuálního litrového Horneta, to je nová Honda CB1000F.

Ve stejné barevné kombinaci jako nedávno představená Honda CB500SF (Super Four) je i nová CB1000F, která si za vzor bere model CB750F. Tento model z roku 1979 pomohl definovat stylové dědictví Hondy, které v sobě spojuje svalnaté linie s moderní technologií a jízdními asistenty.

hca12

Přepracovaný motor, který je odvozený z Fireblade dává maximum 122 koní, což je při hmotnosti pěkných 214 kilogramů moc hezký poměr mezi výkonem a hmotností. CB1000F evokuje vzhled raných superbajků Honda s jedním kulatý světlometem, viditelnými dvěma klaksony a dobovou grafikou na nádrži. Styl se drží jednoduché linie nádrže přes sedlo až po zadní část, přičemž chromované svody a odhalený řadový čtyřválec podtrhují klasickou estetiku naháče.

hca13 

K dispozici ve třech barevných provedeních: Wolf Silver Metallic s modrým pruhem, Wolf Silver Metallic se šedým pruhem a Graphite Black, nese CB1000F designový jazyk, který je nezaměnitelně Honda, modernizovaný plným LED osvětlením a pětipalcovým TFT displejem nabízejícím konektivitu RoadSync pro chytré telefony. Systém chytrého klíče (Smart Key) nahrazuje tradiční zapalování.

hca15

CB1000F pohání řadový čtyřválec DOHC o objemu 1000 ccm, odvozený z modelu CBR1000RR Fireblade z roku 2017. Pro svou roli roadsteru Honda přesunula zaměření na výkon v nízkých a středních otáčkách. Přepracovaný motor produkuje 122 koní (91 kW) při 9 000 ot./min a 103 Nm při 8 000 ot./min, s upraveným časováním vaček a designem sání, což mu dává silnější střední pásmo a charakteristický nepravidelný zvukový projev.
 
hca16

Nové uspořádání výfuku a delší sací hrdla vytvářejí rezonančnější zvuk čtyřválce, zatímco aktualizované převodové poměry přinášejí ostřejší odezvu na nižší převodové stupně a snížené otáčky při cestovní rychlosti. Pomocná/kluzná spojka odlehčuje pocit ze spojkové páčky a vyhlazuje podřazování. Udávaná spotřeba paliva je 5,6 l/100 km, což umožňuje potenciální dojezd přes 280 km z 16litrové nádrže.

hca11

CB1000F je postaven na stejném ocelovém kosočtvercovém rámu jako CB1000 Hornet, ale používá delší podsedlový rám pro zlepšení pohodlí jezdce i spolujezdce. Plně nastavitelné 41mm USD vidlice Showa SFF-BP a zadní tlumič Pro-Link jsou vyladěny pro rovnováhu mezi komfortem a přesností, s možností nastavení předpětí a tlumení vpředu i vzadu.

hca18 

Brzdění zajišťují čtyřpístkové radiálně uložené třmeny Nissin zakusující se do 310mm plovoucích předních kotoučů, podporované zatáčecím ABS řízeným šestiosou inerciální měřicí jednotkou (IMU).

Lehká 17palcová hliníková kola obouvají pneumatiky 120/70ZR17 vpředu a 180/55ZR17 vzadu. Pohotovostní hmotnost je 214 kg, výška sedla 795 mm a světlá výška 135 mm.

hca17

IMU je také základem sady elektronických jízdních asistentů. Elektronický plyn (Throttle By Wire) poskytuje tři přednastavené jízdní režimy – Sport, Standard a Rain, z nichž každý kombinuje nastavitelné parametry pro výkon motoru, brzdění motorem a volitelnou kontrolu točivého momentu Honda (HSTC). Dva uživatelské režimy umožňují jezdcům uložit preferovaná nastavení.

Pětipalcový TFT displej s optickým lepením zlepšuje viditelnost za jasných podmínek a integruje navigaci, hovory a ovládání hudby prostřednictvím aplikace Honda RoadSync.

hca19

Honda nabídne řadu balíčků příslušenství pro přizpůsobení CB1000F různým účelům.

  • Sports Pack přidává barevně sladěný kryt světlometu, chránič chladiče, chránič motoru a rychlořazení (quickshifter).

  • Comfort Pack přináší vyšší plexi, komfortní sedla a mlhová světla.

  • Travel Pack poskytuje měkké boční brašny a tankvak pro větší praktičnost.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Prostřednictvím prodejců Honda bude k dispozici také individuální příslušenství, jako jsou vyhřívané rukojeti, hlavní stojan a systém alarmu. O tom, kdy bude nový model dostupný, nepadlo žádné oficiální slovo, ale dá se předpokládat, že to bude na jaře příštího roku.