Před několika dny si nechala Kawasaki patentovat užitný vzor na elektrickou Ninju, vycházející z modelu Ninja 400.
Elektrických motorek je navrhnuto spousta. Kawasaki si ovšem patentovala montážní a servisní systém, kdy dokáže velmi snadně vložit a vyndat celý bateriově-motorový systém jedním pohybem. Dle nákresů a popisu, systém rámu a uložení baterií umožňuje odjistit a vyhnout celou levou stranu rámu směrem vzhůru přes panty u krku řízení. Pomocí jednoduché páky "vycvaknout" motor i s bateriemi z motocyklu ven.
Levá strana rámu je tedy konstrukčně slabší a proto pravá je zesílená. Pohonný systém a baterie jsou zavěšeny na čepech uvedených pod čísly 70a a 70b. Rám je ukotven šrouby 52 a 53. Celý pohonný systém je postaven na základové desce. Na vrchu desky leží baterie a na spodku desky je ukotven motor. Čepy 70a a 70b tedy drží tuto desku a celý systém drží na čtyřech čepech a je ukotven pouhými dvěma šrouby. Na níže uvedeném obrázku vidíme případ, kdy by byla z motocyklu vyjmuta pouze baterie.
Dá se předpokládat, že se systém může využít jako náhrada rychlého tankování. Motocykl zajede do výměnné stanice, a bude zaparkován a ukotven. Najede servisní manipulátor, který chytí pohonný a bateriový systém a robot vyšroubuje dva kotvící šrouby a vyhne levou stranu rámu i s kapotáží vzhůru. Vyhnutím části rámu bude pohonná jednotka uvolněna ze dvou levých čepů. Servisní manipulátor vytáhne celou jednotku ze zbývajících dvou čepů a tím ho i vytáhne z elektrických konektorů a pastorku finálního převodu řetězem. Najede servisní manipulátor s novým motorem (nabitou baterií i s motorem) a celý systém pohonu nasune na původní místo. Celá výměna by mohla být v řádu desítek sekund a proces výměny velmi jednoduchý. A nebo vůbec ne a Kawasaki si tímto připravuje jen patenty pro budoucí snadnou montáž finálních motocyklů a jednoduchý servisní systém. Uvidíme časem.