Když v roce 1951 přišla Benelli s motorkou Leoncino 125, tento stroj se stal nejikoničtějším modelem ve 106 let dlouhé historii značky. V roce 2017 přišlo nové Leoncino opět na trh.

A nutno dodat, že mu to moc sluší. Pohled na motorky ve fraku klasického střihu nikdy neomrzí, ani neurazí. Po uvedení cesťáku TRK502 přišla Benelli se strojem postaveným na stejném základě, přitom ale tolik jiným. Nové Leoncino je nahatý roadster, který úspěšně implementuje prvky neo-retro, tedy klasického stylu s moderní technologií. Zajímavostí je, že Benelli nakupuje komponenty od pouhých dvou dodavatelů. Pneumatiky od Pirelli (Angel ST) a dvoukanálové ABS od Bosche. Zbytek motorky, tedy rám, motor, elektriku, nádrž, páčky, ovladače, sedlo, řídítka, světla, tlumiče, kola, brzdy a všechny ostatní věci si Benelli vyrábí sama.

Na první i na druhý pohled vypadá motorka báječně. Italský design designového studia CentroStile Italia myslel na každý jednotlivý prvek stroje. Bez ohledu na historické vazby původního Leoncina navrhli nekomplikovaný retro-moderní design, který funguje i v technických aspektech. Jediným hmatatelným prvkem hledícím do minulosti je malý lvíček na předním blatníku, který mají obě motorky, stará i nová.

 

Z vlastností můžeme vyjmenovat plně digitální instrument panel, který ukazuje všechny důležité informace ve velmi přehledné podobě. Stroj je vybaven LED světly a v itálii vyrobeným koženým sedlem, které je velmi komfortní. Jeho výška je 815 mm, takže je stroj vhodný i pro dámy menšího vzrůstu. Ačkoliv plně natankované Leoncino není nijak zvlášť lehké - váží 196 kilogramů, je velmi dobře vyvážené a hmotnost velmi dobře maskuje. Podvozek je do jisté míry seřiditelný. Na zadním monoshocku lze kolečkem nastavit předpětí. Přední tlumiče mají pouze nastavení útlumu - na vrchu tlumiče pomocí šroubováku.

Řídítka jsou poměrně dost široká, takže otáčení a kličkování v nižších rychlostech jde úplně samo. Zrcátka jsou vysoká a široká, takže je v nich dobrý výhled a za jízdy nijak netrpí vibracemi. Nádrž má kapacitu pouhých 13 litrů, ovšem spotřeba stoje není nijak vysoká, takže poskytuje bezproblémový dojezd 300 kilometrů. LED světla výborně svítí a LED blinkry jsou velmi výrazné. Přední kolo je bržděno radiálními třmeny vlastní výroby, přes dva 310 mm veliké plovoucí kotouče, proto je brzdný účinek na půllitrový motor více než dostatečný.

Jedinou výtku bych měl ke kvalitě zpracování rámu. Není tajemstvím, že Leoncino se vyrábí na dálném východě. Čínské zpracování svárů na rámu a lak rámu je až přespříliš čínský a kazí tak skvělý dojem z celého stroje. Celkově se jedná o velmi jednoduchý stroj. ABS je jediný elektronický prvek a všechny ostatní komponenty jsou mechanického rázu. Žádný ride-by-wire, žádné palivové mapy, žádný tempomat. Kde nic není, nemá se co pokazit.

 

 

 

Benelli cítí že je o Leoncino zájem. Proto již připravuje i menší variantu - Leoncino 250, která byla k vidění na letošní výstavě EICMA v Miláně. A také připravuje variantu Sport s malou kapotáží, vedle již dříve uvedené varianty Trail, s větším předním kolem a s "chlupatými" pneumatikami.

Leoncino 250/ Leoncino Sport / Leoncino Trail