Pro rok 2018 prošla Forza 300 velikými změnami. Tento model je v Evropě velmi oblíbený a proto se Honda nezdráhá ho každoročně posunout o kousek dál.

Během třech let se prodalo Forzy více než 30 tisíc kusů, takže se jedná o velmi oblíbený skůtr. Změny nejsou pouze na straně elektroniky, ale i hardware doznal úspory hmotnosti - nezanedbatelných 13 kilogramů dolů. Velkou měrou se na tom zasadil nový trubkový rám a snížení rozvoru 2 centimetry. Mokrá hmotnost se tak ustálila na hodnotě 182 kg.

Snížení rozvoru bylo dosaženu ostřejším krkem řízení, který má nyní o 0,5° ostřejší úhel řízení (26,5°) a stroj bude tak zejména ve městě znatelněji mrštnější. Pomůžou tomu také lehčí a užší přední tlumiče, jejichž průmer je nově nižší o 2mm. Přehled o provozu také vylepší o 2,5 cm vyšší sedlo, kdy předchozích 755 milimetrů bylo zbytečně málo. Větší pohodlí na rozbitých městských cestách přinesou nová kola 15 a 14 palců, která jsou oproti staršímu modelu vždy o jeden palec větší.

Změny přišly i u zadního odpružení, kde mají dva zadní tlumiče nyní sedm kroků pro předpětí pružin. ABS je standardní výbavou, přičemž vpředu je 256mm a na zadním kole 240 mm brzdový disk. Forza 300 také disponuje kontrolou trakce, která je kontinuálně vyhodnocována dle otáčení předního a zadního kola. Ta se dá vypnout pomocí přepínače na levém sdruženém ovladači. Vedle něj je přepínač umožňující elektronicky nastavovat výšku předního větrného plexištítku.

Motor zůstává stále stejný - 279 ccm vodou chlazený jednoválec s SOHC rozvodem a čtyřmi ventily. Dává maximální výkon 24,8 koní při 7000 otáčkách. Stejný zůstává i variátor V-matic.

Zmodernizován byl přístrojový panel, světla jsou moderně vybavena LED denním svícením a stroj disponuje funkcí bezklíčkového zapalování Smart key. Zavazadlový prostor Forzy 300 je nadmíru velkorysý - umožňuje uskladnit dvě plnohodnotné full-face helmy, takže s Forzou hurá na nákupy.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY