Před několika měsíci jsme vás informovali, že KTM podepsalo s čínským CF moto dohodu o spolupráci a o výrobě motocyklů KTM v továrnách tohoto výrobce. Spolupráce jde ale ještě hlouběji.

Na začátku roku 2017 ukázala CF moto prototyp svého streetfighteru V.02, který byl vybaven svým vlastním motorem V-twin 800ccm. Tento motor je ovšem vyvinut pro pracovní čtyřkolky a malé buggy, takže nedosahoval parametrů pro konkurenceschopný streetfighter. CF moto šlo tedy na věc oklikou.

Výše uvedená smlouva o spolupráci nebyla nijak detailněji zveřejněna. Do Číny byly již převezeny demontované stroje Duke 125, 200 a 390 z Indie a CF Moto pracuje na montáži výrobní linky. Součástí dohody bylo i předání licence na starší motor LC8 990ccm, který CF Moto použije do svých motocyklů. V případě modelu V.02 má být motor zmodernizován, aby splnil regule Euro 4 a zároveň mu má být zvýšen objem na 1080 ccm.

Zvýšený objem motoru by se prý neměl nijak odrazit na vyšším výkonu. Ten by měl dosahovat maxima 115 koní, jako měla KTM 990R. Zvýšený objem má kompenzovat výkonostní ztráty vyplývající z přechodu na normu Euro 4. Z toho zcela jasně vyplývá, kam CF Moto se svým strojem míří. Normu Euro 4 chce plnit proto, že chce V.02 prodávat v Evropě. Lze očekávat, že tento upravený motor následně použije i v dalších modelech.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Prototyp V.02 stál na podvozku Öhlins a s brzdami značky Brembo. V případě sériové verze lze počítat s trochu skromnější výbavou, protože tyto komponenty by motorku výrazně prodražovaly. Co se týče designu, nelze přehlédnout, že V.02 je velmi podobná prototypu KTM Duke 790. Podoba není náhodná. Na designu spolupracovala designová kancelář Kiska, která je dvorním dodavatelem designu KTM. Technická řešení chlazení vycházejí z motocyklů Benelli Tornado, kdy je chladič umístěn před zadním kolem a vzduch je k němu hnán kolem motoru vzduchovými tubusy. Což také není náhodou, protože vedoucí projektu je Pierluigi Marconi, bývalý hlavní vývojář společnosti Bimota a bývalý generální ředitel firmy Benelli.

KTM v této souvislosti oznámilo, že dokončilo výstavbu své továrny na Filipínách. Filipíny mají strategickou polohu. Jsou "na dostřel" od Čínských břehů a Čína nemá uvaleny dovozní cla na produkty z Filipínských továren. Současně je pro KTM na Filipínách stabilnější podnikatelské prostředí a proto byla filipínská továrna strategickým rozhodnutím.

@Motomag