Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je asi tak vše co proti tomu můžeme dělat. Elektrické motorky jsou tady a i když si je třeba nekoupíme, na trhu je o to rozmanitěji.
Čína je největší trh elektrických vozidel na světě a mimo automobilů jsou to také mnohé značky elektromotocyklů. Někdo jen vyrábí a někdo zase vedle toho dělá výzkum a vývoj. Evoke Motorcycles testuje již druhou generaci modulárních baterií, které umožňují ultra rychlé nabíjení.
Standardní motocykl Evoke se nabíjí z 230V zásuvky 4 hodiny. Nové modulární baterie jsou složeny z lithium-iontových článků 18650, které jsou poskládány tak, aby umožňovaly nabíjení vysokým proudem. Pomáhá tomu kombinace teplotních čidel a přepínačů, které posílají proud tam kde to články zvládnou nejlépe a naopak, omezují nabíjecí proud na úrovní mikromodulu, pokud čidla zjistí že se mikromodul dostává do vysoké teplotní zátěže.
Výsledkem je, že kombinace tohoto hardwaru a optimalizačního softwaru umožňuje nabít baterie na 80% za pouhých 15 minut. Zajímavostí je, že mikromoduly jsou složeny do jednoho module packu, který se dá štosovat za sebou. Z několika takovýchto bateriových modulů je potom možné složit energetický článek i pro automobil, nebo autobus. Jeden modul se bude používat pro motocykly Evoke, které mají již nyní dojezd kolem 200 kilometrů.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Modularita bateriového packu je tak daleko, že výměna baterie v motocyklu trvá pouhých 20 vteřin. Evoke disponuje sítí výměnných stanic, které můžete dohledat skrze aplikaci MyEvoke ve svém mobilním telefonu.