Včera Ducati oficiálně uvedla své novinky pro rok 2019. Je to inovovaná Panigale V4R, Multistrada Enduro 1260, inovovaný Diavel, Hypermotard i "malá" Multistrada 950. Nyní o Panigale:

Začneme tím wow efektem, kterým firma z Bologně přitáhla nejvíce pozornosti. Ducati Panigale V4R je silničně homologovaná verze WSBK speciálu a zakládá platformu na které budou stát všechny superbike pro rok 2019. Během celého roku připravovali inženýři setup umožňující přiblížit WSBK výkony běžným spotřebitelům. Původní čtyřválcový motor o objemu 1103 ccm byl vyměněn za motor Desmosedici Stradale R o objemu 998 kubíků. Ten, který se bude účastnit závodů WSBK. Změny na stroji jdou daleko jen za pouhou výměnu motoru. Změny jsou i na podvozku a do hry se zapojilo i Ducati Design Centre, které vyvinulo aero pack zlepšující chování stroje za vysokých rychlostí.

Aero pack mimo optimalizovaných kapotáží a jiného plexi obsahuje taktéž moderní přítlačná křidélka a inovované proudění vzduchu k chladiči pro lepší chlazení v extrémní zátěži. Ducati říká, že tento aero pack zvyšuje mechanickou účinnost aerodynamiky a výrazně se tím omezila intervence elektronických asistentů. Na straně podvozku je to zcela nová přední vidlice Öhlins NPX 25/30, nový tlumič řízení Öhlins a set doplňuje zadní tlumič Öhlins TTX36. Přední i zadní tlumiče jsou manuálně nastavitelné.

Motor o nižším objemu získal lehčí vnitřní vybavení, takže dosahuje vyšších otáček. Pro silniční použití je homologovaný na 221 koní (162kW) při 15250 otáčkách. Ducati bude dodávat racing kit, který vedle karbonových kapotáží, titanových svodů a výfukové koncovky Akrapovič obsahuje i řídící racing jednotku se sníženými zásahy stabilizačních systémů. Tento set dává maximální výkon 234 koní při 16500 otáčkách. Pátý převodový stupeň má přitom omezovač na 16000 otáčkách. Racing kit s titanovým výfukem přitom snižuje hmotnost stroje na pouhých 165,5 kilogramů.

Elektronika je vypůjčená z loňského model V4S. Obsahuje inerciální řídící jednotku Bosch 6D a nová V4R má již ve standardu pit limiter. IMU řídí brzdný systém s brzdiči Brembo Stylema, které brzdí přes 330 mm kotouče kovaná kola Marchesini. Řídící jednotka řídí jak zatáčecí ABS (ABS Cornering Bosch EVO), tak kontrolu trakce (DTC), kontrolu a řízení jízdy ve smyku (DSC), řízení jízdy po zadním kole a zdvihání předního kola (DWC), startovací kontrolu - launch control (DPL), quickshifter (DQS), řízení brzdného momentu motoru (EBC), Ducati Data analyzer (DDA+) s integrovanou GPS, lap timer a již zmíněný pit limiter.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Před pilotem je 5" LCD barevný display, skrze který si může pilot vybrat ze tří jízdních režimů motoru - Street, Sport a Track. Součástí LCD je multimediální systém DMS umožňující připojit mobilní telefon. Jezdec může potom uskutečňovat telefonní hovory, reagovat na SMS zprávy, pouštět si do helmy muziku a řídit si promítání navigačních údajů z telefonu na LCD stroje. To vše se ovládá tlačítky na řídítkách.