Naháč R-kové řady je po desítky let tradičním produktem Mnichovské firmy. Motor prošel mnoha vývojovými stupni...

... a v nové generaci s variabilním časováním sacích ventilů bude součástí nového modelu, který BMW uvede na začátku příštího roku.

 

Objem motoru vzrostl na 1254 ccm a díky variabilnímu časování ventilů ShiftCam přinese ještě hladší kličkování po městě, nižší spotřebu a méně emisí výfukových plynů. Nový model bude mít ve standardní výbavě stabilizační systém ASC, který vychází z implementace inerciální měřící jednotky, která dle náklonu stroje v zatáčce a dle gripu pneumatik bude automaticky upravovat úroveň brzdného výkonu a síly přenášené na zadní kolo.

 

 

R1250 R přinese v základní výbavě dva jízdní módy (Road a Rain) a zbylé módy s přídomkem Pro budou součástí příplatkové výbavy. Součástí balíčků "Riding Modes Pro" je taktéž jízdní mód Dynamic, který se tedy dostává do příplatkové výbavy, stejně jako mód dynamické trakční kontroly DTC a sportovního ABS - ABS Pro. Brzdy obstarává značka Brembo - instalovány jsou radiální čtyřpístkové třmeny Brembo M4.32 na kotoučích o průměru 320 mm vpředu a dvoupístkový třmen Brembo na 260 mm kotouči vzadu.

 

Nový Dynamic Brake Control DBC poskytuje dodatečnou ochranu proti nechtěnému přidávání plynu při brždění, což se občas ve vypjatých situacích některým řidičům děje. V základní výbavě jsou jednoduché USD tlumiče, které jsou uživatelsky nenastavitelné. Proto se někomu bude hodit příplatkový systém Dynamic ESA nové generace - semiaktivní podvozek který reaguje na zvolené jízdní režimy a na stav povrchu pod kolama stroje.

 

Nový nahatý roadster bude vybaven 6,5" LCD diplejem s bluetooth konektivitou s mobilním telefonem. Tradiční Multi-Controler kolečko na levém gripu je otimalizováno pro pohyb v novém menu, můžete s jeho pomocí listovat v seznamu MP3 skladeb svého telefonu, můžete reagovat na příchozí hovory, které se vám budou promítat z telefonu na LCD motorky a číst si příchozí SMSky. Světla zůstaly oproti očekávání kombinovaná - obsahují tedy standardní halogenovou žárovku a LED boční světla denního svícení. Nový R1250 R může být volitelně vybaven paketem Option 719 Classic - tedy custom sedačkou, nebo plejádou CNC frézovaných komponent. Na výběr budou i sportovní lehčí kola. Originální sedačku ve výšce 820 mm si můžete nechat vyměnit za nižší (760 mm), nebo vyšší (840 mm). Hmotnost natankovaného stroje bude 239 kg i s 18 litry paliva.

 

BMW R1250 R pro rok 2019 - základní pojmy:

  • Systém variabilního časování ShiftCam
  • Výkon 136 koní a 143 Nm
  • Objem motoru zvýšen z 1170 ccm na 1254 ccm
  • Ozubený heronový rozvodový řetěz, který je pevnější a tišší
  • Lepší chlazení pístů ostřikem dna pístů olejem
  • Nový senzor klepání
  • Dvojité vstřikovače na každém válci
  • Nový výfukový systém
  • Ve standardní výbavě jsou dva jízdní režimy
  • Ve standarndí výbavě je náklonové ABS a trakce sdružená do systému ASC
  • Standardně dodávaný asistent rozjezdu do kopce Hill Start Controll
  • 6,5" veliký barevný LCD s možností připojení mobilu
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 

BMW R1250 R Black Storm metallic

 

BMW R1250 R HP

 

BMW R1250 Exclusive