Oberdana Bezziho nemusíme v některých kruzích příliš představovat. Tento talentovaný designér má na kontě mnoho konceptů motocyklů, včetně naší Jawy Californian, po které mnozí Češi léta vzdychali, aby se ji nakonec nedočkali.

Ne všechny koncepty pana Bezziho se totiž dostanou do produkční fáze. Spíš naopak - do reality jich bylo přetaveno velmi málo. Bezziho design studio ovšem nespí a publikuje své nápady neúnavně dál. Myšlenka designéra pocházela z jednoduchého faktu. Toho, že Aprilia jakkoliv má povedený V-twin 900 ccm, který dává do Sviveru 900 a motardu Dorsoduro 900, na tomto motoru a základě chybí Aprilii cestovní enduro. Ba co víc, chybí ji ultimátní enduro, které by se mohlo postavit po boku již roky nevyráběné a těžko překonatelné KTM Superenduro 950.

 

Právě Dorsoduro 900 bylo předobrazem základu pro koncept nového Tuaregu. Mimo motoru staví na jeho předním, spodním i podsedlovém rámu, který byl postaven na podvozek od Sachsu a Marzocchi o zdvihu 280 mm. Motor dává výkon 93 koní a nejvyšší kroutící moment 89 Nm, což jsou hodnoty, které jsou konkurenceschopné s KTM 790 Adventure, Triumph Tiger 800, nebo s BMW F850GS. Podle propočtů pana Bezziho by stroj mohl mít 185 kilogramů suché hmotnosti a 202 kilogramů s plnou nádrží o kapacitě 16 litrů.


Na rovinu te zase třeba říct, že Tuareg (či Caponorord) s V-twinem je podobná pohádka, jako ta výše uvedená o Jawě. Již roky se zákazníci ptali, kdy bude menší a lehčí Caponord 750 a Aprilia nenaslouchala. Možná právě proto, že má ve vývoji zcela nový řadový dvouválec o kapacitě 660 ccm. Ten by měl ve sportovním motocyklu podle šuškandy dávat 110 koní. Pro cestovní enduro má tedy potenciál - pro zvýšení životnosti snížit jeho výkon na 95 koní a být tak stále konkurenceshopný třeba s výše uvedenou KTM 790 Adventure. Jenže... na kdyby se nehraje a tak je načase se štípnout bychom se probudili ze snu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY