Blížící se emisní norma Euro 5 nutí inženýry výrazněji sáhnout do motorů. Nový Tiger 800 pro rok 2020 přinese ohromnou porci změn.
Magazíny RideApart a MoreBikes přinesly kolekci snímků z testování nového Tigera pro rok 2020. Na první pohled, na stroji nezůstal kámen na kameni a nový Tiger bude téměř zcela novou motorkou. Trochu jiný motor, zcela nová přední část motocyklu a jiná světla, jiný rám se šroubovanou podsedlovkou, nová odlehčená kyvná vidlice, nové výfukové svody a vedení, odlehčená zadní část stroje a zejména podvozek a brzdy. Ze starého Triumpha toho moc nezůstalo. Nový model by měl přinést posun ve všech směrech.
S moderním LED svícením pominula potřeba mít vpředu rozměrné reflektory světel a tak se nám nová světla zužují. Až se nový Triumph začíná nápadně podobat aktuální Africe Twin. Větrný štítek bude dvoudílný, přičemž jeho středová část bude výškově polohovatelná. A možná i elektricky, jak již má nyní větší 1200 ccm model. Boční kapotáž je rozměrnější, protože došlo k rozdělení původně centrálního chladiče na dva menší. Bočnice jsou tedy větší, jakkoliv to testovací modely umně skrývají za různobarevnou kombinaci laku.
Motor vypadá v detailech odlišně a tak se spekuluje, že by Tiger 800 mohl objemově povyskočit na 900 ccm a přinést odhadem dalších 10-12 koní výkonu navíc. A nejen koně, ale také nižší hmotnost. Ta vyplývá z odlehčené kyvné vidlice, která je uprostřed děravá a také ze zadní části stroje, která se zdá, že má menší sedačku spolujezdce. Podsedlový rám již není přivařený, ale šroubovaný, což by mohlo vést k levnější výměně v případě jeho poškození. Destrukce podsedlového rámu tudíž nebude považována za destrukci rámu jako takového celého.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Samotnou kapitolou jsou podvozek a brzdy. Na straně zadní brzdy se zdá, že nedochází k žádné změně. Taktéž zadní podvozek obývá stávající tlumič WP. Vpředu je ovšem podvozek Öhlins a špičkové brzdy Brembo M50. V případě předního podvozku se dá usuzovat, že se nebude jednat o finální prodejní řešení, protože tlumiče Öhlins by se výrazně podepsaly na ceně stroje. Ve finále by mohl být na stroji podvozek WP. Radiální brzdy M50 by ale mohly zůstat, vzhledem k tomu, že je Triumph montuje i do Scramblera 1200, nebo do nejsilnějšího Thruxtona. Bremba M50 by ale i tak byly pro takovýto stroj zbytečné, protože i kdyby měl nový Tiger 105 koní, bohatě by si vystačil s o polovinu levnějšími třmeny Brembo M4.32. Testovací mula má k třmenům M50 napárovánu i radiální brzdovou pumpu. A tak se necháme překvapit, jak budou brzdy ve finále vypadat. A samozřejmě - dá se předpokládat, že nový Tiger bude mít konečně radiální třmeny namísto aktuálních axiálních.