Po téměř padesáti letech samostatného fungování spadne značka Bimota pod křídly silného investora. A to přímo z oboru. O značku projevila zájem Kawasaki.
Podle zdrojů blízkých dění kolem této značky již finišují jednání s italskou společností a společné komuniké bude ohlášeno v blízké budoucnosti. Společnost byla založena v roce 1973 trojicí Valeriem Bianchim, Giuseppem Morrim a Massimem Tamburinim, po jejichž jménech si vzala značka své jméno. Založena byla v italském městě Rimini, kde po dlouhé roky, více či méně úspěšně provozovala svou továrnu na kusovou výrobu exkluzivních motocyklů. Bimota stavěla své exkluzivní stroje okolo motorů externích dodavatelů. V jejich útrobách tedy můžeme najít motory Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki a nejčastěji Ducati. Svého času také vyráběla motocykly, které se prodávaly pod značkou Lamborghini.
Největší ohlas získal exkluzivní stroj Tesi 3D, který vedle stroje Vyrus používal uložení předního kola kyvnou vidlicí, které bylo řízeno táhlem na kulovém čepu. Vzhledem k cenám strojů, které šly často přes milion korun nebyly prodeje nijak výrazné. Ačkoliv má dodnes společnost rozsáhlou nabídku, stroje se již fakticky nedají objednat, protože již od roku 2017 je riminská továrna uzavřena. V té době byla totiž prodána švýcarským podnikatelům, kteří měli po uzavření továrny odvézt všechny vyrobené a nevyrobené stroje a náhradní díly neznámo kam ve Švýcarsku. Právě od těchto podnikatelů by měla být značka odkoupena.
Bimota se naposledy blýskla v roce 2015 na veletrhu EICMA v Miláně, kde představila novinkový stroj Impeto (úvodní fotograie), který stavěl na motoru Ducati Testastreta 1200 z Ducati Diavelu. K motoru byl připojen kompresor, který měl zvyšovat výkon motoru ke hranici 190 koní. Ovšem tento stroj nebyl nakonec sériově vyráběn, právě z důvodu uzavření továrny.
Zdá se, že přichází nový úsvit značky, která by mohla pod silným investorem opět zkvétat. Pokud to nebude pro Kawasaki pouze spekulativní nákup za účelem skoupení technologií a patentů. K prodeji se vyjádřil spoluzakladatel Bimoty Giuseppe Morri, který prohlásil, že:
Aktuálně nemám přesné informace, ale tyto zvěsti se povídají již několik dní. Pokud Kawasaki převezme značku Bimota, budu velmi šťastná a hrdý, že značka bude dál žít. Zejména proto, že by mohla být silnější, než v minulých dvaceti letech. Myslíte že se mám myšlenky na návrat ke značce? Ne. Je mi 78 let a mé dobrodružství s Bimotou skončilo již v roce 1993. Značku mám rád, je to jedno z mých dětí a moje srdce s ní bude navždy spojeno. Ale ve svých letech se k ní již vrátit nemohu.