UM Motorcycles (United Motors) není u nás příliš známá značka. V České republice ji zastupuje pražská společnost MR43. Ze světa přicházejí nepěkné zprávy.

Značka vznikla v roce 1951 v Kolumbii a po celou dobu své existence je takovým světoběžníkem. V devadesátých letech prodávala v Jižní Americe motocykly Čínských a Taiwanských výrobců. Na přelomu milénia se přestěhovala do USA, aby posílila image. V počátcích amerického snu prodávala motocykly Čínských a Thaiwanských výrobců pod značkou UM, včetně rebrandovaných motocyklů značky Hyosung. V roce 2010 ovšem skončila na dně a pod novým vlastníkem se vrátila do Kolumbie, kde nyní působí a prezentuje se jako "firma pocházející z USA".

V roce 2014 oznámila Joint venture s indickým výrobcem motocyklů Lohia Auto a v Indii vytvořila 75 dealerství. Obchody ale v Indii nešly a Ayus Lohia, ředitel firmy Lohia Auto v srpnu 2019 oznámil, že společný projekt prochází restruktualizací, aby se prodeje nakoply. Nyní partnerství zcela vypovídá s tím, že od srpna neprodala v Indii UM Motorcycles ani jediný kus a protistrana nejen že nejeví zájem, ale dokonce ani nekomunikuje.

Ayus Lohia také prohlásil, že UM Motorcycles jsou na druhé straně Atlantiku pod silným finančním tlakem a zmítají se v problémech. Lohia Auto se snažila UM Motorcycles pomoci, ale na její nabídky nebylo reflektováno. Většina z 75 dealerů uzavřela své obchody a chystají proti UM Lohia právní kroky.

Zdá se ale, že UM Motorcycles má pevný kořínek. Jiné zdroje hovoří o tom, že firma chce začít znovu a na zelené louce. K tomu by ji měla dopomoci nová, vlastní továrna v indickém Hyderabadu. Mimo montáže motocyklů z dílů z outsourcingu by měla vyrábět nový Renegade v elektrifikované verzi Thor. S touto verzí by chtěla prorazit na náročném severoamerickém trhu. Což nebude úplně jednoduché. Motocykly UM Renegade měl k dispozici indický magazín Autocar a ten reportoval velmi špatnou kvalitu zpracování, vycházející prakticky z Čínské produkce základních komponent.