MV Agusta, jakkoliv jejich motocykly jsou jak vybroušený šperk a prošpikovány nejnovějšími funkcemi, se po dlouhá léta potácí na hranici mezi bytím a nebytím. Máme od ní nové zprávy.

MVA byla dlouho v Italských rukách. V minulé dekádě ji pohltil Harley Davidson, aby utopil přebytek financí a diverzifikoval rizika, aby ji v této dekádě navrátil do Italských rukou. Italové byli s jejím směřováním bezradní a tak byla společnost zakoupena Ruským investičním fondem a do prezidentského křesla zasedl Timur Sardarov, který pro Italský magazín Motociclismo poskytl krátký rozhovor.

Předně se rozmluvil o blízké budoucnosti společnosti a oznámil, že zanedlouho vydá cestovní enduro. Pro připomenutí, aktuálně prodává MVA motocykl 800 Veloce Turismo, který spadá do kategorie Adventure Sport. A odsud není k cestovnímu enduru přespříliš daleko. Přece jen, zjednodušeně by stačilo instalovat vyplétaná kola, přední zvětšit na 19 palců a také by se hodilo nasadit delší kyvnou vidlici, aby se podpořila stabilita na nezpevněných cestách. MV Agusta vyvíjí nový motor o objemu 950 ccm. Zda-li bude toto cestovní enduro vybaveno některým ze stávajících motorů (nabízí se tříválcový 800 ccm motor), nebo tímto novým motorem, ještě není zřejmé.

Timur Sardarov potvrdil, že část komponent a zřejmě i celé produkce kompletních strojů bude zadávat do výroby Čínskému partnerovi.

 

Naše partnerství se společností Loncin je podobné, jako má KTM s Indickou Bajaj, nebo Německé BMW s Indickou TVS. Společně budeme produkovat motocykly o objemu do 350 kubíků. 350-tkový trh je pro nás velmi důležitý. V dnešní době, vyjma KTM Duke, se v něm nedá koupit nic úžasného. Pouze rozpočtové stroje. Chceme v tomto segmentu vyrábět půvabné motocykly, designované a vyvinuté MV Agustou v Evropě a vyráběné v Asii. Nikdo takovéto stroje v Evropě nechce vyrábět. Ani KTM, ani BMW. Nestáváme se součástí žádného čínského konglomerátu. Nemáme žádné čínské akcionáře. Budeme mít pouze dodavatele. Loncin je výrobcem mnoha motorů. Mimo jiné i pro BMW a třeba jejich skůtry s objemem 400 kubíků jsou mezi nejlepšími na světě. Podržíme si plnou kontrolu nad dodavatelským řetězcem. A náš dvouválcový motor 350 ccm bude sdílet stejnou filozofii, jako naše ostatní motory.
Timur Sardarov, CEO MV Agusta

Výroba MV Agusty zůstane nadále v Italské Schiranně. Tamní továrna má kapacitu 17-20 tisíc motocyklů ročně a nyní je využita ze třetiny. Pro rok 2020 MV Agusta předpokládá že prodá 9000 motocyklů a továrna bude mít stále dostatečnou kapacitu pro rozšiřování produktového portfolia.

V roce 2021 se v ní navíc začnou montovat motocykly znovuoživené značky Cagiva, které budou plně elektrické. Prozatím o výkonu do 4kW, protože nikdo, kdo vyrábí výkonnější elektrické motocykly je aktuálně nedokáže vyrábět se ziskem. Ziskovost segmentu 350 se počítá během šesti let.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

MV Agusta hodlá silně rozšířit prodejní síť. V roce 2020 by chtěla mít jen ve Francii 22 prodejen. Do toho posiluje i podnikovou prodejnu, protože až 50% produkce je firma schopna prodat konečnému spotřebiteli přímo z výrobní linky.