MV Agusta, jakkoliv jejich motocykly jsou jak vybroušený šperk a prošpikovány nejnovějšími funkcemi, se po dlouhá léta potácí na hranici mezi bytím a nebytím. Máme od ní nové zprávy.
MVA byla dlouho v Italských rukách. V minulé dekádě ji pohltil Harley Davidson, aby utopil přebytek financí a diverzifikoval rizika, aby ji v této dekádě navrátil do Italských rukou. Italové byli s jejím směřováním bezradní a tak byla společnost zakoupena Ruským investičním fondem a do prezidentského křesla zasedl Timur Sardarov, který pro Italský magazín Motociclismo poskytl krátký rozhovor.
Předně se rozmluvil o blízké budoucnosti společnosti a oznámil, že zanedlouho vydá cestovní enduro. Pro připomenutí, aktuálně prodává MVA motocykl 800 Veloce Turismo, který spadá do kategorie Adventure Sport. A odsud není k cestovnímu enduru přespříliš daleko. Přece jen, zjednodušeně by stačilo instalovat vyplétaná kola, přední zvětšit na 19 palců a také by se hodilo nasadit delší kyvnou vidlici, aby se podpořila stabilita na nezpevněných cestách. MV Agusta vyvíjí nový motor o objemu 950 ccm. Zda-li bude toto cestovní enduro vybaveno některým ze stávajících motorů (nabízí se tříválcový 800 ccm motor), nebo tímto novým motorem, ještě není zřejmé.
Timur Sardarov potvrdil, že část komponent a zřejmě i celé produkce kompletních strojů bude zadávat do výroby Čínskému partnerovi.
Naše partnerství se společností Loncin je podobné, jako má KTM s Indickou Bajaj, nebo Německé BMW s Indickou TVS. Společně budeme produkovat motocykly o objemu do 350 kubíků. 350-tkový trh je pro nás velmi důležitý. V dnešní době, vyjma KTM Duke, se v něm nedá koupit nic úžasného. Pouze rozpočtové stroje. Chceme v tomto segmentu vyrábět půvabné motocykly, designované a vyvinuté MV Agustou v Evropě a vyráběné v Asii. Nikdo takovéto stroje v Evropě nechce vyrábět. Ani KTM, ani BMW. Nestáváme se součástí žádného čínského konglomerátu. Nemáme žádné čínské akcionáře. Budeme mít pouze dodavatele. Loncin je výrobcem mnoha motorů. Mimo jiné i pro BMW a třeba jejich skůtry s objemem 400 kubíků jsou mezi nejlepšími na světě. Podržíme si plnou kontrolu nad dodavatelským řetězcem. A náš dvouválcový motor 350 ccm bude sdílet stejnou filozofii, jako naše ostatní motory.
Timur Sardarov, CEO MV Agusta
Výroba MV Agusty zůstane nadále v Italské Schiranně. Tamní továrna má kapacitu 17-20 tisíc motocyklů ročně a nyní je využita ze třetiny. Pro rok 2020 MV Agusta předpokládá že prodá 9000 motocyklů a továrna bude mít stále dostatečnou kapacitu pro rozšiřování produktového portfolia.
V roce 2021 se v ní navíc začnou montovat motocykly znovuoživené značky Cagiva, které budou plně elektrické. Prozatím o výkonu do 4kW, protože nikdo, kdo vyrábí výkonnější elektrické motocykly je aktuálně nedokáže vyrábět se ziskem. Ziskovost segmentu 350 se počítá během šesti let.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
MV Agusta hodlá silně rozšířit prodejní síť. V roce 2020 by chtěla mít jen ve Francii 22 prodejen. Do toho posiluje i podnikovou prodejnu, protože až 50% produkce je firma schopna prodat konečnému spotřebiteli přímo z výrobní linky.