Značka Brixton Motorcycles je ve vlastnictví rakouské skupiny KSR Group a dnes přináší zákazníkům celé spektrum motocyklů, přičemž jejich vlajkovou lodí je velkoobjemový klasik Cromwell 1200. S tím se pyšní již dva roky. V této kategorii, jak známo, není příliš konkurence a tak bylo nasnadě, kdy modelu přidají malinko koření a ověsí ho jejich známým příznakem X, který každému modelu z nabídky přináší trochu toho rebelského ducha blízkého scramblerům.
Cromwell 1200X je vybaven hned několika komponenty, díky kterým je připraven svého majitele nezklamat ani na jednoduchých šotolinových cestách. Jde především o kryt motoru chránící ho před odletujícími kamínky, pneumatiky s hrubším vzorkem pro vyšší jistotu při jízdě mimo asfalt, mřížku, nebo také kryt předního světla s krytem kapličky a padací rámy. Na kráse mu pak zásadně přidávají eloxované zlaté ráfky a široká řídítka s hrazdou a motokrosovým pěnovým "kousátkem". Jediným mínusem se tak může zdát, že přidané komponenty motocyklu dodaly trochu vyšší váhu, která v plně natankovaném stavu čítá téměř 245 kilogramů. Ty naštěstí ruce nijak zvlášť nepociťují, díky nízké světlé výšce stroje.
Vizualitě se Cromwellu snad nedá nic vytknout. Pečlivě vyvedené sváry, doprovodné detaily, díky kterým je Brixton známý. Žebrování motoru, které i když postrádá svou funkci, protože stroj je chlazen vodou, mu dodává jako celku na kráse. Béžová nádrž doplněná specifickým hliníkovým víčkem s ikonou X a gumovými chrániči vzdává hold anglické motocyklové historii. Kulatá světla, kulatá zrcátka, vše spolu naprosto přesně hraje. Jediné co při podrobnějším zkoumání může hnidopicha zamrzet je trochu lacině vypadající plastový výlisek s logem na boku nádrže. Motocykl jako celek ale i tak působí vizuálně vyváženě a gentlemansky, nicméně v oku se mu jasně blyští rebélie.
Co se pak týká ostatních technických specifikací, tam se nezměnilo nic a za mě je to spíše dobře, protože už základní verze Cromwellu byla motorově charismatická a zábavná. Zůstávají mu tak i nadále dvě palivové mapy, tempomat i imobilizér. To vše na podvozku KYB, který je totožný s verzí základní a který motocyklu předurčuje velmi nízkou světlou výšku a omezenou endurovou funkci. Takže do žádných větších offroadových akcí bych se s Cromwellem 1200X určitě nepouštěla. Pokud se ale chystáte, po delší asfaltové jízdě na cestě z města, stanovat na ranči, ke kterému vede úzká příjezdová šotolinová cesta, nebudete v žádném případě trpět diskomfortem, protože přesně na tohle je váš bike připraven a přesně tak si život s ním představuji - Get out of your town!
Brzdový systém taktéž zůstává totožný, vpředu najdeme dva dvoupístkové plovoucí třmeny Nissin s dvěma kotouči, vzadu pak jeden dvoupístkový plovoucí třmen Nissin s kotoučem. Vpředu i vzadu pak doplněné ABS systémem od Bosche a kontrolou trakce. Za mě motocykl brzdí dostatečně, ani ne agresivně a ani není nutné vyvíjet zvlášť sílu na dobrzdění. Vše mi padne tak akorát do ruky. Co bych já osobně uvítala, jsou vypínatelní asistenti, protože už dobře vím, že kontrola trakce i ABS vám v terénu mohou trochu pocuchat pérka.
Co se dále změnilo a rozhodně výrazně k lepšímu, je sedlo. U základního modelu mi přišlo tvrdé a jeho švy tak brzy začaly obtěžovat mé sedací partie. To je na verzi X vyřešeno klasičtějším sedlem, které nepohodlností (v mém případě) rozhodně neoplývá. Nicméně není všechno zlato, co se třpytí a tak mohu výrobci trochu trochu vyčítat hůře čitelný displej při slunečných podmínkách, který se podle mě naopak změnit mohl. Také režimy ECO a SPORT, které lze ale naštěstí měnit za jízdy, nejsou příliš grafický jednoduché a tak než najdete příslušná data, raději se věnujete zplna opět jízdě.
A to je přesně ta chvíle, kdy se vám v sedle tohoto Cromwellu spouští v hlavě milionkrát ohraný soundtrack Easy Rider. Sedneš, jedeš a užíváš si charakteristický chod motoru, který pod sebou jednoznačně cítíš. A tohle je něco, co už v srdcích nových motocyklů veskrze postrádám. Trochu té surovosti, bijícího železa, hřmotnosti a esence všech těch hejbátek v jeho vnitřku o kterých sakra víte, když je roztáčíte. V režimu SPORT, který opravdu rozeznáte, je motorka agresivnější, chtivější a výbušnější. Když pak předjíždíte ostatní účastníky provozu z helmy se ozývá woohoo a imaginárně si při tom točíte lasem. Pak se zařadíte zpět, přepínáte zpět na ECO, zvolníte, ale ten fantastickej, pravej nefalšovanej motorkářskej pocit s váma ještě večer leze do postele, nebo spacáku.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Usmíváte se a nejraději byste každému na potkání říkali, jak skvělej ten váš stroj prostě je a jakou z toho všeho máte radost. A takový je život s Cromwellem 1200X - prostě čistá, nefalšovaná radost z jízdy!
Pořizovací cena je zaváděcí a nyní činí 249.990 Kč.
Za zapůjčení stroje Brixton Cromwell 1200X děkujeme společnosti Nevima Group - Brixton ČR
+ charakterní motocykl + kvalitní zpracování + design + tempomat + obratnost + jízdní vlastnosti
- špatně čitelný displej při slunečných podmínkách - zobrazení displeje příliš chaotické - plastové logo nádrže |