Společnost BMW uvedla na trh naháče S 1000 R pro rok 2021.

Motocykl je nyní díky snížení hmotnosti lehčí než loňský model o 6,5 kilogramu. Pokud byste chtěli, můžete ještě zalovit v nabídce doplňků a vybrat si karbonová kola, která ušetří dalších 4,8 kilogramu. Nový model má nově asymetrické přední světlo a vylepšený protiblokovací systém ABS.

bs1

Za největší snížením hmotnosti stojí čtyřválcový řadový motor. Motor je z modelu S 1000 RR, až na to, že je o 5 kg lehčí. Má objem válců 999 ccm, výkon 123 kW (165 koní) při 11000 otáčkách za minutu s maximálním točivým momentem 114 Nm při 9250 otáčkách za minutu. Motocykl nyní vyhovuje veškerým požadavkům na splnění emisní normy Euro 5.

bs4

Společnost BMW Motorrad vylepšila převodové poměry na novém motocyklu tak, aby stroj poskytoval ještě rychlejší akceleraci.

bs2

Hmotnost rámu modelu S 1000 R byla výrazně snížena. Rám se nazývá se Flex Frame, má úzký design, který zmenšuje šířku motocyklu v oblasti kontaktní oblasti kolen. Díky této úpravě se jízda na motocyklu stává uvolněnější a jezdec má větší volnost pohybu.

s1r1

Další novinky modelu:

  • Lehčí výfukový systém
  • 5-palcový TFT displej
  • Nový design přední části a předního světla
  • Nové boční kapotážové panely
  • Šestiosá měřící jednotka která moderuje náklonové ABS
  • ABS Pro se speciální senzitivitou pro režim Rain
  • Dynamická trakční kontrola, která vychází z WSBK zkušeností
  • Wheelie kontrola
  • Tři volitelné jízdní režimy (Rain, Road, Dynamic)
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Systém denního svícení (volitelně)
  • Řadící quickshifter (volutelně)
  • Jízdní režimy Pro s nastavitelnou wheelie kontrolou, startovací asistent a Asistent rozjezdu do kopce Pro :-D :-D :-D OMG (volitelně)

bs3

Co se týče elektroniky, nový model S 1000 R přichází s kontrolou trakce (DTC), kontrolním systémem ABS Pro s náklonovým ABS. Dále přichází s třemi jízdními režimy "Rain", "Road", "Dynamic". Plně nastavitelný režim "Dynamic Pro" je také k dispozici  s nastavením, které je součástí funkce "Riding Modes Pro". U tohoto modelu je nově zabudovaná funkce "Motorová brzda" ve spojení s řízením točivého momentu motoru (MSR) a funkcí "Power Wheelie". Funkce "Riding Modes Pro" pomocí Dynamic Brake Control (DBC) pomáhá jezdci při nouzovém brždění.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

BMW S 1000 R má poutavý design, takzvaný "ocas nahoru - nos dolů". Jsou použity nové prvky, které dodávají dynamičtější vizuální vzhled. Kromě základní červené barvy jsou k dispozici také doplňky Style Sport a balíček M s dalšími doplňky.

Když nevíte co s penězi, kupte za ně konkurenčního výrobce. Brembo kupuje za účelem "integrace brzdných řešení" svého konkurenta, Dánskou společnost SBS Friction S/A.

Pokuď se vám zdá Yamaha Tracer 9 příliš drahá, možná tento problém vyřeší Yamaha Tracer 7 GT, která se dá sehnat za dostupnější cenu.

Euro 5 a obecně jakékoliv nové emisní normy jsou veřejností vnímány jak krok k větším a těžším katalyzátorům a k následnému utlumení výkonu motoru. Honda s modelem NC750X pro rok 2021 ukazuje přesný opak.

Svět adventure skútrů je velmi malý a Honda stojí na jeho špičce se svými X-ADV. Yamaha nyní vstupuje do tohoto světa s vlastní inovovanou BW'S pro rok 2021. Kdo z vás si vzpomíná na parádní BWS 100? Nebo milounkou BWS 50? Tyhle skůtry si Yamaha šlechtí po desítky let a na trhu mají své místo, i když japonský výrobce zrovna nemíří na vrcholy jízdních výkonů.

Oficiální uvedení nových modelů hobby enduro motocyklů CRF250L se očekává až 13. listopadu. Honda ale již ukázala fotografie a zveřejnila některé specifikace.