Již příští týden se otevřou brány největšího Evropského veletrhu - Milánské EICMA 2019. Tam Aprilia zcela oficiálně uvede svůj supersportovní model RS 660. A nezůstane pouze u něj.

Suzuki vydalo již druhý teaser, ve kterém uvádí nového nadlitrového V-Stroma. První video pobavilo internet, protože teaser na motorku byl v duchu několika přátel užívajících si svobody venkova, přičemž ve videu se motorka vůbec neobjevila. Druhé video již ukazuje průjezd motocyklu a z něj jsou vystříhány některé obrázky.

Indové to dělají fikaně. Ukazují na dojmech nové Jawy v Česku. Podobně tak tomu bý být s BSA ve Velké Británii a s Peugeotem ve Francii. Než začít budovat zcela novou a neznámou značku, je lepší zaútočit na srdce domácích zákazníků značkou známou a domácí.

Název článku není až tak úplně od věci. Nový Challenger si totiž zcela nepokrytě bere design z největšího konkurenta - Harley Davidson Road Glide, zejména co se pohledu z profilu týče.

Inspirující příběh vznikl na letošním World Road Cycling League. Závod na 100 mil má nový rekord. Závod, který vloni ujel nejrychlejší cyklista za 3 hodiny a 13 minut, ujel letos trans-cyklista Judd E. Banner v čase pod jednu hodinu. Jak to?

Jakkoliv je cestovní enduro F 850 GS v prodeji drahnou dobu, v případě naháčů si můžete u BMW vybrat pouze F 800 R, který má v občance hodně hluboké datum narození. Od příštího roku tomu bude jinak.

UM Motorcycles (United Motors) není u nás příliš známá značka. V České republice ji zastupuje pražská společnost MR43. Ze světa přicházejí nepěkné zprávy.

BMW finišuje nedlouho připravovaný cruiser R1800 C, jehož předloha se ukázala v květnu na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Nyní ho již nechává fotit na propagační materiály.

Kawasaki stála, co se týče maxinaked motocyklů, tak nějak stranou. Její litrový Zed se umisťoval v porovnávacích testech vždy ke konci tabulek. Tomu chce tábor zelených udělat jasnou přítrž a tak připravil přeplňovanou verzi.

Royal Enfield, to nejsou jen motorky, které se vývojově zastavily v třetí čtvrtině minulého století. Předloni ukázal RE nové dvouválcové modely, které i tak mají ale veliký potenciál ke zlepšení.

V roce 1978 uvedlo BMW svůj první automobil s přídomkem M. BMW M1, designované Giugiarem, dávalo nejvyšší výkon 277 koní a na svou dobu to byla raketa na kolech. V roce 1980 ho doplnila řada civilnějších modelů M3-M5, které ovšem nijak nezaostávaly výkonem. Třída M, pokud pomineme pouze vzhledové M-pakety na některých standardních vozech, byla vždy synonymem technické vytříbenosti. A tu chce od příští generace přinést BMW i do motocyklů.

Ruku na srdce, není to ona Aprilia RS250, která při váze 167 kilo postrkovala jezdce vpřed silou 67 koní. Novodobá Aprilia, sešněrovaná legislativními předpisy staví na čtyřtaktním jednoválcovém motoru.