UM Motorcycles (United Motors) není u nás příliš známá značka. V České republice ji zastupuje pražská společnost MR43. Ze světa přicházejí nepěkné zprávy.

BMW finišuje nedlouho připravovaný cruiser R1800 C, jehož předloha se ukázala v květnu na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Nyní ho již nechává fotit na propagační materiály.

Kawasaki stála, co se týče maxinaked motocyklů, tak nějak stranou. Její litrový Zed se umisťoval v porovnávacích testech vždy ke konci tabulek. Tomu chce tábor zelených udělat jasnou přítrž a tak připravil přeplňovanou verzi.

Royal Enfield, to nejsou jen motorky, které se vývojově zastavily v třetí čtvrtině minulého století. Předloni ukázal RE nové dvouválcové modely, které i tak mají ale veliký potenciál ke zlepšení.

V roce 1978 uvedlo BMW svůj první automobil s přídomkem M. BMW M1, designované Giugiarem, dávalo nejvyšší výkon 277 koní a na svou dobu to byla raketa na kolech. V roce 1980 ho doplnila řada civilnějších modelů M3-M5, které ovšem nijak nezaostávaly výkonem. Třída M, pokud pomineme pouze vzhledové M-pakety na některých standardních vozech, byla vždy synonymem technické vytříbenosti. A tu chce od příští generace přinést BMW i do motocyklů.

Ruku na srdce, není to ona Aprilia RS250, která při váze 167 kilo postrkovala jezdce vpřed silou 67 koní. Novodobá Aprilia, sešněrovaná legislativními předpisy staví na čtyřtaktním jednoválcovém motoru.

Po téměř padesáti letech samostatného fungování spadne značka Bimota pod křídly silného investora. A to přímo z oboru. O značku projevila zájem Kawasaki.

Honda v Evropě na trhu malých supersportů tak nějak vyklidila pole. CBR250R nestíhala na konkurenci a tak byla stažena z nabídky. V přípravě je ostřejší CBR300RR.

V roce 1919 představil Indian svého nového Scouta, který se začal prodávat v roce 1920. Indian Scout se prodával až do rok 1953, kdy společnost postihl bankrot. V roce 2011 značku oživila společnost Polaris Industries, která po stovce let opakuje kroky předchůdců a jako jubileum nabídne limitovanou edici tohoto modelu. Těch bude vyrobeno 750 kusů, které proti originálnímu Scoutu nabídnou designové změny.

inds6

Předně je to dobová okrová barva "Indian Red" s dvojitým zlatým linkováním. Pak to jsou vyplétaná kola s černými ráfky, jednomístné sedlo Desert Tan, za kterým bude ukotven chromovaný nosič. Řidič dostane do rukou zahnutá řídítka Beach Bend a stroj dostane celkově větší množství chromu, které vynikne zejména na výfucích.

inds1

A aby toho nebylo u Indiana Scouta všechno, pro rok 2020 přinese další čtyři inovované modely. Předně to bude Bobber Scout Twenty, který bude vybaven 25 centimetrů vysokými řídítky typu Ape, stejně jako výše uvedený bude stát na drátěných kolech a bude vybaven toliko sedačkou jezdce. 

inds2Indian Bobber Scout Twenty

Scout Bobber (bez dovětku Twenty) bude vybaven nízkými řídítky, sólo sedačkou z klasického Scouta a litými koly.

inds3Indian Scout Bobber

Standardní Scout bude pro rok 2020 vybaven inovovanými brzdami (které tedy budou mít všechny modely 2020), sportovnější jednodílnou sedačkou a stupačkami spolujezdce.

inds4Indian Scout 2020

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

A přijde i také "menší" Scout ve formě modelu Sixty. Model Sixty bude mít objemově menší motor. Oproti motoru 69 o objemu 69 kubických palců dá motor 60 o 22 koní nižší výkon, celkově tedy 78 koňských sil. A bude to i několik dalších zjednodušení, které umožní Indianu jít s cenou dramaticky dolů. Indian by tak mohl otevřít vrátka i pro zájemce s méně naditou peněženkou.

inds5Indian Scout Sixty