Italský malovýrobce vybroušených šperků představuje výrazné modernizace jeho naháče. Všechny modely Dragster pro rok 2021 jsou postaveny na novém rámu, který je pevnější jak v ohybu, tak ve zkrutu. A nejenom to.

Na rám je ukotvena nová kyvná vidlice, která je odpružena novým tlumičem s progresivnějším útlumem. V přední části jsou revidované tlumiče, které odpovídají nastavení zadního odpružení.

Na straně motoru jsou základní charakteristiky nezměněny. Inženýři MV Agusty se snažili snížit třecí síly uvnitř motoru. Snaha se nakonec nepromítla ve vyšším výkonu - stroj stále disponuje maximálním výkonem 140 koní, ale je to stejných 140 koní i při splnění emisní normy Euro 5. K tomu bylo potřeba kompletně přepracovat výfukový systém. Nové je i palivové čerpadlo a vstřikovače, které nyní pracují s tlakem paliva 4 bary. Aktualizována byla také spojka, která je nyní zesílena a je vybavena obousměrným quickshifterem Quick-Shift EAS 3.0. Symbióza inovované spojky a quickshifteru přináší hladší a snažší řazení.

Nový Dragster má aktualizovanou řídící jednotku motoru, nové mapování a je vybaven novou inerciální měřící jednotkou italské výroby, firmy e-Novia. Ta byla na zakázku vyvinuta a vyrobena pro MV Agustu. IMU řídí ABS systém od Continentalu a zajišťuje náklonovou funkci ABS. A také anti-wheelie a zdvihání zadního kola při brždění. Nové Dragstery jsou vybaven novým LCD panelem o úhlopříčce 5,5 palců, který komunikuje s aplikací MVRide. Skrze ní si můžete jednak nastavovat všechny vlastnosti a jízdní režimy stroje, ale také aplikaci využít coby prostředníka pro navigaci, telefonování a příjem textových zpráv. K tomu je nově instalován nový ovladač - joystick na levé ruce.

Nově designované je sedlo, s novou pěnou uvnitř. Všechna světla a blinkry jsou LED a díky IMU nyní přisvětlují silnici při náklonu do zatáčky. Pro ochranu LCD panelu a do jisté míry i jezdce je nad předním světlem instalován malý flyscreen.

Vedle Dragsteru je ještě Dragster RR. Ten je nyní vybaven spojkovým systémem SCS - Smart Clutch System, který byl vyvinut společně se spojkovým specialistou Rekluse. Systém umožňuje kompletní ovládání stroje bez spojky, vyjma rozjezdu a zastavení. Nový systém SRS přitom váží pouze o 36 gramů více než konvenční spojka.

A aby nebylo písmenek málo, ještě tady máme Dragster RR SCS RC - nejvybavenější Dragster ve své řadě. RC obsahuje všechny fičurky předchozích modelů a doplňuje je novými kapotážními prvky z karbonu. RC je také vybaven lehčími koly a přítlačnými karbonovými winglety vedle nádrže. Standardní instalace výfukového systému od SC Project přináší také jiné mapování výkonu. Verze RC bude k dispozici pouze v dvousetkusové sérii.

Nakonec verze Red Dragster - varianta MV Agusty Dragster pro široké publikum. Verze Red cílí na nízkou cenu. Obsahuje méně sofistikovaný podvozek a chybí několik prémiových funkcí. Také motor nabízí jen 112 koní, oproti vrcholným 140. Omezené jsou i některé funkce elektronické výbavy, ale MV Agusta tak dosahuje větší přístupnosti širší uživatelské základně.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY